بوم مدل کسب و کار (4) قسمت چهارم

مطالعه بوم مدل کسب و کار (3)

مطالعه بوم مدل کسب و کار (2) 

مطالعه بوم مدل کسب و کار (1)

قبل از شروع قسمت چهارم ولادت حضرت زهرا، روز مادر، روز زن را به همه تبریک میگویم.

پروفسور یوسفی ادامه داد:

مدل دوم، مدل بخش‌بندی مشتری است.

37 مدل بخش بندی وجود دارد که زمان اجازه نمیدهد همه آنها را توضیح بدهم ولی چندتاشو براتون میگم.

گروه بداخلاقها:

اصطلاحا تند کنشی‌ها هستند که آنها هم به چند مورد تقسیم میشوند.

1-تند کنشی موقعیتی

افرادی که یک دفعه سر موضوعی آت ش میگیرند.این ها تندکنشی‌های موقعیتی هستند.به درد مدیریت میخورند ولی نباید با مردم سر و کار داشته باشند.اخلاق سگی دارند.

2- تند کنشی جاه طلب

تیپ دوم تندکنشی‌ها، بداخلاق‌های جاه‌طلبند.میگویند: من عصبانی میشوم شما نگاه کنید.من چند دفعه گفتم زنگ بزن؟ مگه بهت نگفتم به شرکت ایکس زنگ بزن؟اکثرا 100% به نفع آنهاست.مثل سگ پاسوخته اند.هی زوزه میکشند.

3- تند کنشی رقابتی

تیپ سوم تندکنشی رقابتی هستند.حتما مقالات آقای اسکینر را بخوانید.روانشناسی است که حرف هایی برای گفتن دارد.این تیپ به دو نوع آرام و تند تقسیم میشوند.

      الف) تندکنشی رقابتی آرام

کسانی هستند که غیر مستقیم حرفشون را میزنند.خیلی نرم زیر آب میزنند و نام کسی را نمیبرند.

      ب ) تندکنشی رقابتی تند

کسانی هستند که مستقیم حرفشان را میزنند و اگر قرار بر زیر آب زدن کسی است مستقیما اسم اون شخص را می آورند.

تندکنشی رقابتی هیچگاه ایده نمیدهد چون میداند اگر ایده بدهد باید خودش انجام دهد و وبال گردنش میشود.

برای من هر چه میگذشت جذاب تر میشد.من همیشه از اینکه آدم ها را بیشتر بشناسم لذت میبردم.انسانها موجودات پیشرفته ای هستند که بسیار پیچیده اند و من از حل معما لذت میبرم.

پروفسور یوسفی نگاهی به اسلاید کرد که نوشته بود گروه A.سپس ادامه داد.

ادامه دارد….

Related Post