سارا ام ار تی با پیروی از این رژیم غذایی کمتر عرق میکنید! - سارا ام آر تی

رژیم غذایی برای کمتر عرق کردن

عرق کردن معضلی است که بسیاری از مردم با آن درگیر هستند و در بسیاری از مواقع در مکانهای اجتماعی باعث خجالت افراد میشود. راهکارهای مختلفی برای کمتر عرق کردن وجود دارد اما ساده ترین و موثرترین راهی که میتوانید امتحان کنید و نتیجه بگیرید پیروی از یک رژیم غذایی است که ما به شما معرفی میکنیم.

اگر بیش از اندازه عرق می کنید احتمالا باید ایرادی در رژیم غذایی تان وجود داشته باشد. غذاهایی وجود دارند که موجب می شوند روند عرق کردن زیاد شود. جالب است بدانید که عرق بدن به تنهایی بو ندارد.ولی تعریق در ناحیه هایی از بدن مانند کشاله ران و زیر بغل به علت وجود میکروب هایی در چین های پوست این نواحی موجب تجزیه عرق و ایجاد بوی نا خوشایند می شود.

اگر می خواهید کمتر عرق کنید لطفا این غذاها را بخورید

در این مطلب رژیم های غذایی که می تواند تعریق بدن را متعادل کند به شما معرفی خواهیم کرد:

۱ – آب
اگر بیش از اندازه عرق می کنید احتمالا به اندازه کافی آب نمی نوشید.
اگر بدن شما بتواند به درستی هیدراته شود نیازی ندارد تا به سختی کار کند تا دمای بدن را تنظیم کند. بنابر این کار کمتر بدن مساوی با کمتر عرق کردن است. راه حلی ساده اما بسیار موثر!

۲ – شیر کم چرب یا بدون چربی
موافقم که نوشیدن شیر پرچرب و کامل بسیار لذت بخش است اما متاسفانه این نوع شیر باعث تعریق می گردد. بنابراین اگر می خواهید کمتر عرق کنید شیر کم چرب و یا بدون چربی مصرف کنید.
در روز ۳ لیوان شیر برای کم کردن تعریق استفاده کنید.

۳ – غذاهای غنی از کلسیم
کلسیم مانند دیگر مواد مغذی برای حفظ سلامتی بدن ضروری است. اما جالب است بدانید که مصرف غذاهای حاوی کلسیم عرق ریزی را کم می کند. با خوردن غذاهای حاوی کلسیم تجهیزات لازم برای تعدیل درجه حرارت بدن فراهم شده و بدن نیازی به تلاش زیادی برای این کار ندارد، بنابراین تعریق کمتر می شود.
ماست کم چرب، پنیر چدار، پنیر، بادام، لوبیا پخته، کلم پیچ و خربزه و … حاوی مقادیر زیادی کلسیم هستند.

عرق

مصرف میوه و سبزیجات به کمتر عرق کردن کمک میکند

۴ – میوه و سبزیجات
خوردن یک رژیم سالم و متعادل راز حفظ سلامتی بدن است.
علاوه بر این که میوه و سبزیجات غنی از ویتامین و فیبر و آب هستند و کمک به هضم غذای دریافتی کرده در حفظ تناسب اندام ضروری می باشند، همچنین به علت کمک به هیدراته شدن بدن میزان عرق را نیز کم می کنند. بنابر این حتما در رژیم غذایی تان میوه و سبزیجات را به حد کافی بگنجانید.

۵ – روغن زیتون
حتما می دانید که هر جا صحبتی از سلامتی در میان است معمولا رد پای روغن زیتون هم در ان جا وجود دارد!
روغن زیتون اصل بخورید! بسیاری از روغن های بازاری تقلبی هستند.
همانطور که قبلا بارها اشاره کرده ایم هر چه بدن سخت تر برای هضم برخی مواد غذایی تلاش کند میزان عرق هم بیشتر می شود. روغن زیتون در دستگاه گوارش بدن به هضم غذا کمک شایانی می کند. علاوه بر این موجب تنظیم فشار خون و پایین آمدن کلسترول خون نیز می شود.
هر چه زودتر روغن زیتون و روغن های گیاهی را وارد رژیم غذایی تان کنید تا بدن و قلبی سالم را برای خودتان به ارمغان بیاورید!

۶- ویتامین B
ویتامین B یک ویتامین فوق العاده ضروری برای بدن انسان است. اگر بدن انسان را به یک ماشین تشبیه کنیم می توانیم بگوییم ویتامین B در بدن انسان نقش روغن موتور را ایفا می کند. اگر روغن موتور در ماشین نباشد و یا به موقع تعویض نشود ماشین به شدت آسیب خواهد دید.
کمبود ویتامین B نیز دقیقا همین بلا را بر سر بدن می آورد. این ویتامین ارزشمند موجب سهولت ارتباطات اعصاب و عملکردهای متابولیک بدن می شود. بنابراین اگر این ویتامین حیاتی در بدن باشد دیگر نیازی به تلاش بیش از حد برای کاردکرد مناسب وجود ندارد و این به نوبه خود موجب کاهش تعریق می شود
عوارض کمبود ویتامین B در بدن را جدی بگیرید و به منابع غنی از این ویتامین چنگ بزنید. غلات سبوس دار، پروتئین و سبزیجات از منابع این ویتامین ارزشمند به شمار می آیند.
اگر تصمیم دارید که از شر عرق کردن های بی اندازه رها شوید سعی کنید که این تغییرات ساده در رژیم غذایی تان را اعمال کنید. اگر تمام این موارد را رعایت می کنید ولی همچنان بیش از اندازه عرق می کنید به پزشک مراجعه کنید.

برخی شرایط خاص بدنی و برخی داروها باعث افزایش تعریق می گردند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها