سارا ام ار تی آسیب های ورزش بدنسازی - سارا ام آر تی

زمانی که صدماتی به بدن وارد شود ایجاد آسیب می کند و فرد قادر به ادامه ورزش و فعالیت خود نخواهد بود. این صدمات شامل در رفتگی مفصل، پاره شدن رباط و یا تاندون و حتی عضله  کشیده و پاره شدن پوست و شکستگی مفصل ها و غیره می باشد. حال در بعضی مواقع آسیب دیدگی کم است. ولی چون فرد به آن اهمیت نمی دهد، باعث مزمن شدن آسیب می شود و عملکرد   فرد را کاهش می دهد. با ما همراه باشید تا در این مطلب اطلاعات بسیار ارزشمندی جهت جلوگیری از آسیب های ورزش بدنسازی در اختیارتان قرار دهیم.

درد عضلات بدن

اولین آسیب در ورزشکارانی که وارد بدنسازی می شوند، درد در ناحیه عضلات می باشد. معمولاً برای مشخص نمودن درد لازم است بر روی عضله فرد معایناتی انجام شود. معمولاً کسانی که تازه شروع به بدنسازی می کنند و یا در جلسه اول تمرینات سنگین انجام می دهند باعث دردهای عضلانی می شوند که طبیعی می باشد. معمولاً این دردها ۲ نوع می باشند:

  • درد به علت پارگی های ریز درون عضلات
  • درد به علت پاره شدن تارهای بیشتر عضلات

درمان

تشخیص درست مشکل که معمولاً با انجام یک سری معاینات و شدت درد قابل تشخیص می باشد. افرادی که وارد این ورزش می شوند لازم است کم کم فعالیت های سنگین را انجام دهند. هم چنین نوشیدن آب بسیار کمک کننده خواهد بود و انجام ماساژ باعث تسکین دردها می شود.

اما برای پارگی و یا کشیده شدن عضلات نباید فرد را ماساژ دهید. بلکه استفاده از کیسه یخ و استراحت بسیار کمک کننده خواهد بود.

  • پاره و یا کشیده شدن تاندون و رباط

تاندون باعث اتصال عضله به استخوان می شود و رباط هم یک بافت پیوندی بسیار محکمی می باشد که باعث ارتباط میان دو استخوان می شود. حال اگر فردی به شکل نامناسب و یا یک بار سنگینی را جا به جا کند و یا تغییر جهت ناگهانی دچار پیچ خوردگی شود. احتمال پاره شدن و یا کشیدگی تاندون یا رباط وجود دارد و معمولاً پزشک با انجام یک سری معاینات و آزمایشات و تصویر برداری متوجه شدت آسیب ها خواهد شد.

معمولاً برای درمان این آسیب های ورزشی باید به مدت ۲ الی ۳ روز فرد بر روی محل درد یخ قرار دهد و بعد از آن به مدت ۲۰ دقیقه به محل درد استراحت دهد.

در بعضی موارد فرد با انجام تمرینات فیزیوتراپی می تواند بهبود یابد.

ولی اگر به طور کامل تاندون و رباط پاره شود، قطعاً فرد باید درمان تخصصی انجام دهد.

در رفتگی و شکستگی مفصل

معمولاً این آسیب به راحتی قابل تشخیص می باشد. در رفتگی همراه با درد بسیار و حتی تغییر شکل مفصل را به دنبال دارد و در شکستگی هم معمولاً استخوان بیرون زده و عضو بی حرکت می ماند و فرد احساس درد بسیار شدیدی در ناحیه آسیب دیده دارد. برای درمان این افراد لازم است به پزشک متخصص مراجعه نمائید. در این مورد از آسیب دیدگی احتمال آسیب به نخاع بسیار خطرناک می باشد. معمولاً آسیب به سر و ستون فقرات خطرناک است و در این مواقع نباید بیمار را تکان داد.

خونریزی

از آسیب های شایع دیگر این ورزش خونریزی داخلی و خارجی می باشد که در خونریزی داخل شبیه به کبودی است که در بعضی موارد دیده شده، خطرناک می باشد و لازم است پزشک معالجه نماید. خونریزی بیرونی به دلیل پاره شدن پوست می باشد و در وهله اول لازم است افراد از یک پارچه کمک بگیرد تا مانع خونریزی بیشتر شود تا به یک پزشک مراجعه نماید.

و در آخر مطلب، در هر مسیر و کار و ورزشی انجام تکنیک و کارها لازم است به شکل آرام و آهسته صورت گیرد تا فرد به نتیجه نهایی و مورد رضایت خود برسد.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 270 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 20 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.