سارا ام ار تی اصول حفظ رژیم غذایی و پرهیز در مسافرت - سارا ام آر تی

در طول سفر چگونه رژیم غذایی خود را حفظ کنیم

خیلی ها سفر را برای خوراکی هایی که در مسیر می خورند دوست دارند! چه به سفر کاری و چه به سفر تفریحی بروید رژیم غذایی شما در طول مسافرت ممکن است تغییراتی کند، شما در طول سفر خود مرتب به رستوران و فست فود می روید و می خواهید غذای شهرهای دیگر را امتحان کنید و بیشتر وقت ها با غذاهای رنگارنگ سر و کار دارید با ما همراه باشید تا به شما نکاتی را بگوییم که با انجام آن ها تغذیه سالمی داشته باشید.

رعایت پرهیز و رژیم غذایی که پزشک برایمان تجویز کرده علاوه بر اینکه در خانه می تواند دشوار باشد، سخت تر از آن، زمانی است که بخواهیم با این شرایط به مسافرت برویم و با انواع و اقسام غذاهای متنوع بومی در هتل و مقصدی که می خواهیم برویم، روبرو شویم.

محدودیت غذایی به معنای محدود شدن شما برای سفر نیست و می توانید با برنامه ریزی و انعطاف بیشتری سفر و رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

– پیش از مسافرت، حتما با پزشکتان مشورت کنید و داروهای لازم را برای سفرتان تهیه کنید و در بسته بندی همیشه همراهتان داشته باشید.

– اگر آلرژی دارید حتما پیش از پرواز با خدمه پرواز آن را درمیان بگذارید، آن ها شما را راهنمایی می کنند تا چه مواد غذایی را در طول پرواز باید مصرف کنید و چه چیزهای را نباید بخورید.

رژیم غذایی

تغذیه و رعایت رژیم غذایی در سفر

– اگر به کشور دیگری می روید که به زبان آنجا مسلط نیستید، در حد چند کلمه پیش از سفر خود را آماده کنید و لیستی از غذاهایی را که منع مصرف دارید یا نسبت به آن ها حساسیت دارید را به آن زبان، روی کاغذی بنویسید و در رستوران همراه داشته باشید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

– شما می توانید خودتان آشپزی کنید، به یک مرکز خرید محلی بروید و با خرید محصولات تازه غذاهای بومی آنجا را خودتان درست کنید.

– از نوشیدنی های سالم استفاده کنید و اگر به رستوران می روید غذاهای بخار پز شده را به جای سرخ کردنی ها سفارش دهید.

– غذاهایی را که پزشکتان در دستور غذایی لحاظ کرده را می توانید در خانه پخته و همراهتان ببرید یا اگر برایتان سخت است، و برای مدت طولانی مسافرت می کنید، مواد اولیه این غذاها را به صورت خشک شده، همراه داشته باشید.

– پیش از سفر از طریق جستجو در اینترنت، با ترکیب غذاهای آن منطقه آشنا شوید و رستوران های محل اقامت تان را بررسی کنید و آن هایی که غذاهای رژیمی یا گیاهی دارند را شناسایی کنید.

– از پیش غذای کمتری استفاده کرده، غذای اصلی را با سرعت آرامتری میل کنید و پیاده روی و ورزش کردن بعد از هر وعده غذایی را فراموش نکنید.

– میان وعده های خود از میوه جات انتخاب نمایید.

به جای استفاده از تنقلات پُرچرب و پُرکالری که معمولا در هنگام سفر زیاد استفاده می شوند، از میوه های مختلف در طی روز استفاده نمایید. خیلی از ما در هنگام رانندگی و سفر، دائما از تنقلاتی مانند کیک، چیپس و… استفاده می کنیم.

اگر هنگام رانندگی، میوه همراه تان باشد، انتخاب سالم تری خواهید داشت.

– رستوران سنتی را به رستوران فست فود ترجیح دهید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 244 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها