سارا ام ار تی افراد مبتلا به دیابت موز نخورند! - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۰۳۰۰۰

تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۰ – ۲۰:۴۷

به گزارش بهداشت نیوز ،موزهای رسیده دارای شاخص گلیسمی نسبتا بالایی هستند، به این معنی که قند خون پس از مصرف موز به سرعت افزایش می‌یابد. همچنین موز برای افرادی که انسولین مصرف می‌کنند و دیابت دارند، توصیه نمی‌شود.

 مصرف موز به دلیل وجود ساکارید در آن برای اسهال و سندرم روده تحریک‌پذیر باید به حداقل برسد. موز فقط برای افرادی که این بیماری‌ها را ندارند، مفید است. موز منبع تریپتوفان، پیش ساز سروتونین (هورمون شادی) است. علاوه بر این، موز حاوی اینولین است که نوعی فیبر محلول است که تأثیر مفیدی بر تخلیه روده دارد و فیبر محلول یک ماده غذایی پروبیوتیک است.

موز بیش از حد رسیده از ۹۰ تا ۱۰۰ کیلو کالری در هر ۱۰۰ گرم برخوردار است. این موز سرشار از کاتچین هستند – آنتی اکسیدان‌های قدرتمندی که از سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کنند.

شاخص گلیسمی موزهای رسیده حدود ۷۰ است – بنابراین اگر اضافه وزن دارید، بهتر است موز رسیده را کنار بگذارید. برخلاف موز سبز، هضم آن‌ها آسان است: در طول کار طولانی مدت، این موز منبع انرژی سریع خواهد بود.

در هر صورت یک یا دو موز در روز برای بدن مفید است: یک موز حاوی حدود ۱۰ درصد مقدار پتاسیم روزانه و تقریباً ۳۰ درصد نیاز روزانه به اسید فولیک برای بدن است که برای عملکرد طبیعی قلب و بدن لازم است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : رژیم و تغذیه تاريخ : 26 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها