سارا ام ار تی رژیم غذایی مایکل فلپس دارنده 21 مدال طلای المپیک - سارا ام آر تی

مایکل فلپس رکورددار کسب بیش ترین مدال در یک دوره المپیک است. او در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ یونان و در حالی که تنها ۱۹سال سن داشت توانست ۸ مدال المپیک را به گردن آویزد که ۶ مدال از آنها طلا بود. فلپس همچنین در بازی های المپیک تابستانی ۲۰۰۸پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با کسب مدال طلا در هر ۸ رشته، عنوان بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک را کسب کند.

مایکل فلپس دارنده ۲۱ مدال طلا المپیک و رکوددار تعداد مدال در مورد رژیم غذایی خود می گوید:رژیم غذایی من خارق العاده و افسانه ای نیست. من در ۲۳ سالگی که در المپیک ۲۰۰۸ پکن شرکت کردم بیش از میزانی که در طول روز کالری می سوزاندم ماده غذایی مصرف نمی کردم.

فلپس گفت :قبل از بازی های پکن روزانه ۱۲ هزار کالری یا ۴ هزار کالری در هر وعده غذایی مصرف می کردم، صبحانه یک ساندویچ تخم مرغ با تمام مخلفات اعم از پنیر ، پیاز سرخ شده و پس از آن پنکیک شکلات ، نان تست فرانسوی، املت همراه با پنج عدد تخم مرغ ، ناهار ساندویچ همبرگر دوبل با پنیر همراه نوشیدنی های انرژی زا حدود ۵۰۰ گرم ماکارونی و برای شام یک پیتزای کامل به علاوه ۵۰۰ گرم ماکارونی می خوردم.

او با این رژیم غذایی موفق شد در المپیک پکن هشت مدال طلا بدست آورد.
وی در سال ۲۰۱۲ برنامه غذایی خود را تغیرداد و از موادغذایی مغذی و به میزان بیشتر پروتئین با کالری کمتر استفاده می کند در تصویر زیرمواد غذایی مصرفی او را مشاهده کنید.

مایکل فلپس

برنامه غذایی مایکل فلپس

 

با این رژیم غذایی او چهار مدال طلا و دو مدال نقره را از المپیک لندن با خود به خانه برد.

رژیم غذایی این شناگر رکوددار المپیک شاید به نظر من و شما تعجب آور باشد اما باید بدانید که شناگران به دلیل آن که چندین ساعت در طول روز شنا می کنند میزان کالری بالایی (حتی حدود هزار کالری در یک ساعت تمرین ) می سوزانند مایکل فلپس سال ۲۰۰۸ ویدیویی را منتشر کرد که در آن نشان می داد روزانه حداقل پنج ساعت و شش روز در هفته شنا می کند.

در حال حاضر او این میزان را به ۲ تا چهار ساعت در روزکاهش داده و هنوز از یک دستور غذایی مشابه رژیم سال ۲۰۱۲ استفاده می کند.

او از طرفداران غذاهای مکزیکی است و علاقه زیادی به همبرگر، هات داگ، استیک و مرغ سوخاری دارد.

در واقع، به نظر می رسد که فلپس مصرف پروتئین خود را بالا برده است اما به همین میزان کربوهیدرات مصرف نمی کند البته این بدان معنا نیست که او میزان کربوهیدرات خود را کم کرده و یا به طور کلی آن را از برنامه غذایی خود حذف کرده است.

مایکل فلپس

مدال های مایکل فلپس

او پس از اینکه موفق به کسب مدال طلا در ۲۰۰ متر پروانه شد، گفت:اسپاگتی غذای مورد علاقه من نیست اما مجبورم ۵۰۰ گرم اسپاگتی بخورم تا دوباره به آمادگی قبل مسابقه باز گردم .

این رکورددار مدال طلا المپیک در کمتر از دوساعت در یک مسابقه دیگر شرکت کرد و موفق به کسب طلا در رشته ۴*۲۰۰ متر آزاد مردان و بیست و یکمین مدال طلا المپیک شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 164 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها