سارا ام ار تی رژیم های غذایی که به بدن آسیب می زنند - سارا ام آر تی

 این روزها اکثر افراد به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند،مسأله ای که بین اکثر خانم ها و آقایان شیوع پیدا کرده است. افرادی که با رژیم های غذایی مضر و سرخود می خواهند به زیبایی اندام برسند و وزن کم کنند. اما لاغری به چه قیمت؟ آیا وزن کم کردن به قیمت از دست دادن سلامتی بدن ارزش دارد؟ با ما همراه باشید تا شما را با رژیم های غذایی که برای بدن خطرناک هستند آشنا کنیم.

رژیم غذایی پنج گاز

رژیم های غذایی

رژیم های که برای بدن خطر دارند

 

این برنامه ی سریع برای کاهش وزن نیازمند این است که شما از خوردن صبحانه اجتناب ورزیده و سپس برای ناهار و شام پنج گاز از هر چیزی که دوست دارید بخورید. از آنجایی که نوشیدنی های انتخابی شما باید بدون کالری باشند در مصرف نوشیدنی محدودیتی ندارید. در این رژیم غذایی ممکن است روزانه حدود ۸۰۰ کالری دریافت کنید که این مقدار کمتر از نیمی از نیاز کلی روزانه ی شماست. در نتیجه ویتامین ها، مواد معدنی و مواد غذایی مورد نیاز بدن تأمین نخواهد شد.

 

رژیم غذاهای خام

رژیم های غذایی

رژیم های که برای بدن خطر دارند

 

در رژیم غذای خام شما میوه، سبزی و غلات را خام مصرف می کنید. ایده ی این رژیم این است که گرم کردن و پختن غذاها باعث می شود برخی مواد غذایی و آنزیم های طبیعی آن ها از بین برود. از آنجایی که خوراکی های خام اغلب کالری، چربی و سدیم کمی دارند شانس خوبی برای کاهش وزن و دریافت بسیاری از مواد غذایی مهم هستند. اما اثرات منفی زیادی نیز با رژیم غذایی خام همراه است. در ابتدا اینکه بسیاری از مواد غذایی مانند پروتئین، آهن، کلسیم و مواد معدنی در این برنامه به اندازه ی کافی برای بدن فراهم نخواهند شد.

بعلاوه در برخی موارد بهتر است سبزیجات پخته شوند تا باکتری های آن از بین رفته و خاصیت غذایی اش زیاد شود. این رژیم غذایی می تواند برای دستگاه گوارش نیز مشکل ساز باشد.

 

رژیم غذایی نوزاد

رژیم های غذایی

رژیم های که برای بدن خطر دارند

 

در این رژیم غذایی شما برای صبحانه و ناهار حدود ۱۴ شیشه از غذاهای مخصوص نوزادان مصرف می کنید که هر یک ۲۵ تا ۷۵ کالری دارند. سپس برای شام غذایی ساده و معقول خواهید خورد. مشکلات زیادی همراه با این رژیم غذایی وجود دارد. زنان باید روزانه ۲۵ گرم فیبر دریافت کنند که با این رژیم تأمین این مقدار بسیار سخت خواهد شد. اگر فیبر به اندازه ی کافی به بدن نرسد شاید شما با مشکلات گوارشی روبرو شوید.

کمبود فیبر، چربی و پروتئین باعث می شود غذا سریع هضم شده و شخص یک یا دو ساعت بعد گرسنه شده و بخواهد چیزی بخورد. همچنین غذای کودک اغلب مزه ی زیادی ندارد و نیاز به جویدن نیز نخواهد داشت، در نتیجه فرد پس از خوردن احساس رضایت نداشته و میل به خوردن چیز دیگری دارد.

 

رژیم غذایی گروه خونی

رژیم های غذایی

رژیم های که برای بدن خطر دارند

 

رژیم غذایی گروه خونی بر اساس این ایده است که غذای مصرفی شما بر اساس گروه خونتان در بدن واکنش نشان خواهد داد. اگر گروه خون شما A است باید از رژیم گیاه خواری پیروی کنید. گروه O باید به دنبال مصرف گوشت بوده و از غلات خودداری کنند. برای گروه Bمی توانند غذاهای مختلف را بخورند. گروه خونی AB به شما اجازه می دهد غذاهایی را بخورید که در دو گروه A و B مجازند. برای مثال کسانی که گروه خونی آن ها O است باید از خوردن غلات و لبنیات خودداری کنند، موادی که برای سلامت قلب و قدرت استخوان ها ضروری اند.

در نهایت می توان گفت سخت است ادعا کرد این رژیم برای کاهش وزن در درازمدت و کوتاه مدت مفید است یا نه. زیرا در تحقیقات صورت گرفته کاهش وزن و سلامت در افرادی که این رژیم را دنبال می کنند در کنار هم بررسی نشده است.

 

رژیم پیشرفته

رژیم های غذایی

رژیم های که برای بدن خطر دارند

 

این رژیم یک رژیم غذایی مایعات است که بدن را سم زدایی کرده و کاهش وزن را بهبود می بخشد. در این رژیم باید یک برنامه را برای سه تا ده روز دنبال کنید. سه مرحله در این رژیم وجود دارد:مرحله ی خوردن، مرحله ی رژیم لیمو و مرحله ی خارج کردن. مرحله ی لیمو بخش اصلی این رژیم است. در این مرحله تنها غذای شما یک لیموناد مخصوص است که بین ۶ تا ۱۲ بار در روز خواهید خورد.

نوشیدنی لیموناد شامل آب لیمو، فلفل قرمز و شیره ی درخت افرا خواهد بود، نتیجه یک نوشیدنی ادرارآور است که باعث می شود وزن آب در بدن کاهش یابد. با این وجود زمانی که شما دوباره شروع به خوردن غذاهای جامد کنید این وزن از دست رفته به سرعت بازخواهد گشت. با این رژیم غذایی شما کالری لازم برای بدن را دریافت نخواهید کرد – این نوشیدنی روزانه تنها ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری به شما می رساند که کمتر از مقدار پیشنهادی روزانه است. به خاطر کمبود مواد غذایی و کالری در این رژیم غذایی، افراد ممکن است حالاتی مانند خستگی، حالت تهوع، سرگیجه و کم آبی را تجربه کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 154 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.