سارا ام ار تی رژیم کاهش قند ، تخلیه تمام قند اضافه بدن در 3 روز - سارا ام آر تی

چگونگی حذف و کاهش  قند بیش از حد بدن

قند را می توان در بیشتر غذاها و تنقلات و غذاهای کنسرو شده یافت می شود . برای اینکه بخواهید میزان قند بدن را کاهش دهید باید خوردن برخی غذاها را بطور کامل خودداری نمایید.

سطوح بالای قند (ساکاروز) که می توان در بیشتر غذاها یافت ، می توانند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمایند و می توانند منجر به چاقی ، بیماری های قلبی ،دیابت نوع دوم و سرطان به ویژه سرطان سینه شوند .
میزان قند بالا نیز می تواند باعث افسردگی ، اضطراب و برخی مشکلات فیزیکی در بدن شود . اگر به غذاهای پر قند عادت دارید و می خواهید از آنها کاملا خداحافظی کنید ، می توانید با یک برنامه رژیم غذایی مناسب و مطلوب میزان قند را کاهش دهید و به میزان مناسب و متعادل برسانید .به غیر از تغییرات غذایی شما ، ورزش نیز می تواند در این امر به شما تا میزان بالایی کمک کند کمک کند .
علائمی که می تواند به دلیل میزان بالای قند در بدن ایجاد شود عباتند از خستگی مزمن ، عفونت ، سردرد ، افسردگی ، مشکلات سینوزیتی ، خواب آلودگی ، اخلال روانی و … می باشد . درادامه این بخش از سلامت سارا ام ار تی نکات کاربردی در این زمینه خواهید خواند.
 کاهش قند بدن

توصیه های خانگی کاهش قند بدن بدون دارو  

رابطه بین قند خوب بدن و افزایش وزن

تلمبار شدن چربی ها و مواد غذایی حاوی کربوهیدرات ، دلیل افزایش وزن در بدن نیستند . قند در بیشتر مواد غذایی پیدا می شود و همچنین در بسته بندی تنقلات میزان قند موجود در آنها نوشته شده است و قبل از خوردن آنها می توانید از این مقدار آگاه شوید . برای مثال در سس ها ، شیرینی ها و … مشاهده نمایید .

بعد از خوردن مواد غذایی حاوی قند ، بدن از مقداری از این قندها به عنوان انرژی استفاده می کند و در حالیکه بقیه به عنوان چربی در بدن جذب می شوند و به مرور زمان می توانند باعث چربی شوند . بطور کلی دو نوع قند وجود دارند و عبارتند از قند صبیعی و قند مصنوعی .

قند طبیعی در مرکبات یافت می شوند و قند مصنوعی در تنقلات که فرآوری شده اند یافت می شوند . قند مصنوعی نسبت به قند طبیعی بیشتر باعث چاقی ، افزایش سطح خون و چربی در کمر و پهلوها می شوند .

چطور قند اضافه ی بدن را تخلیه کرده و کاهش دهیم

 شیرین کننده های مصنوعی

هنگام تلاش برای از بین بردن میزان بالای قند بدن ، ممکن است که از شیرین کننده های مصنوعی استفاده نمایید و این کار را مطلوب بدانید ولی باید بدانید که این کار کاملا اشتباه است و می تواند بیشتر باعث افزایش میزان قند و چربی در بدنتان شوند .

اگر چه شیرین کننده های مصنوعی به عنوان منبعی برای تامین میزان قند بدن استفاده می شوند ولی می توانند باعث چاقی و تغییرات متابولیک شوند .

 کاهش قند بدن

روش های کاربردی برای کاهش قند بدن 

رژیم غذایی طبیعی

یک راه سالم برای به حداقل رساندن قند طبیعی بدن ، داشتن یک رژیم غذایی سالم و طبیعی می تواند بسیار مناسب باشد . برای مثال می توانید از سبزیجات ، مرکبات ، ماهی ها ، گوشت بدون چربی ، آجیل و چربی های سالم مانند روغن زیتون استفاده نمایید

توجه :در رژیم غذایی باید میزان پروتئین مناسب و مطلوبی را استفاده نمایید تا بدن را سیر نگه دارد . 

 

کربوهیدرات “خوب” را انتخاب کنید

در رژیم غذایی لازم نیست که تماما کربوهیدرات را حذف کنید و شما ملزم به انتخاب موارد مناسب هستید . کربوهیدرات هایی مانند نان سفید ، ماکارونی ، نوشابه های گازدار و از این قبیل را به حداقل میزان برسانید و یا برخی مانند نوشابه هارا کاملا حذف کنید و از جایگزین هایی مانند بروکلی ، بادمجان و فلفل ها استفاده نمایید و برای گرفتن نتایج بهتر ، از خوردن لوبیاها یا سبزیجات.

 

برای کاهش قند اضافه در بدن این نوشیدنی ها را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده نمایید 

 آب تصفیه شده:

آب تصفیه شده را همراه با یکی از این میوه ها میل کنید ، که این میوه ها عبارتند از :گریپ فروت ، خربزه ، توت فرنگی و پرتقال . میوه مورد نظر خود را انتخاب کنید و بعد از انتخاب آنرا به قطعات کوچکی تبدیل کنید و در داخل کوزه قرار دهید . سپس رزماری تازه یا نعناع را اضافه کنید و در آخر کوزه را با یخ و آب پر کنید و از آن روزانه مصرف کنید . 

 

چای گیاهی

۳بار در روز چای گیاهی را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده کنید .

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش گرگرفتگی بسیار موثر است، که تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که اعتیاد به قند کنار بگذارید . اراده کنید از این مشکل رهایی یابید .پر نشاسته خودداری نمایید .

 

چگونه از قند دوری نماییم؟ برنامه سه روزه برای کاهش قند بدن

اگر قصد دارید که میزان قند بدن را طی رژیم غذایی کاهش دهید ، خود را برای جلوگیری از غم و اندوه ، سردرد ، ضعف و بی انرژگی و کسلی آماده کنید که در طی این دوره باید این موارد را کاملا کنار بگذارید .

در اولین وهله ، مواد غذایی شیرین و چاق کننده را از رژیم غذایی خود حذف کنید . انجام این کار در چند روز اول ممکن است بسیار سخت باشد ولی پس از مدت کوتاهی به یک عادت تبدیل می شود .

اگر زیاد احساس اضطراب دارید ، ما به شما پیشنهاد می کنیم مقداری میوه با خود به همراه داشته باشید و از آنها میل کنید .

کاهش قند بدن

برنامه غذایی روزانه برای کاهش قند بدن

برنامه غذایی روز اول برای کاهش وزن اصولی قند بدن

میان وعده صبحانه :یک کاسه کوچک گردو

نهار :سینه مرغ به صورت کبابی + هویج + لوبیا + بادام + شلغم

 

رژیم غذایی روز دوم برای کاهش میزان قند بدن

صبحانه :نصف بلغور جو دو سر با انواع توت ها و آجیل + یک فنجان اسفناج و هویج

میان وعده صبحانه :۱ کاسه کوچک بادام

نهار :کدو سبز گریل شده ، فلفل قرمز و زرد + لیمو + سرکه وآویشن . همچنین می توانید سالاد کلم رنده شده با هویج ، روغن زیتون ، لیمو ، نمک و جعفری خرد شده را میز همراه با نهار میل نمایید .
شام :سبزیجات بخارپز ، ماهی کاد تفت داده شده ، جوانه بروسل (Brussels sprouts ) ، شلغم بو داده 

 

روز سوم و رژیم طبیعی برای کاهش میزان قند بدن

میان وعده صبحانه :یک کاسه کوچک گردو

نهار :پاهای مرغ همراه با پودر رزماری ، سالویا ، لیمو ، پیاز ، آویشن و زیتون سیاه

این نوشیدنی ها را بجای نوشیدنی های شیرین استفاده نمایید . 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 176 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها