سارا ام ار تی سیاه دانه درمانی عالی برای کووید 19 - سارا ام آر تی

در این ایام که ویروس کرونا روزانه در سراسر جهان چندین قربانی می گیرد، همه ما در تلاش برای یافتن راه های سریع و آسان و کم هزینه برای درمان یا پیشگیری این بیماری هستیم تا بتوانیم جان خود و عزیزانمان را حفظ کنیم. در این مقاله می خواهیم یکی از دانه های پر خاصیت به نام سیاه دانه را به شما معرفی کنیم و درباره ی خواص درمانی آن در درمان کووید ۱۹ صحبت کنیم. اگر شما هم به سلامت خود و اطرافیانتان اهمیت می دهید حتما ادامه این مطلب را دنبال کنید.

سیاه دانه چیست؟

سیاه دانه با نام علمی Nigella Sativa  یکی از گیاهان دارویی از خانواده آلاله می باشد که از دیرباز در بسیاری از نقاط جهان به عنوان یکی از موثر ترین شیوه های درمان خانگی استفاده می شده است. سیاه دانه را معمولا به شکل دانه های سیاه و ریز می بینیم. کشت این گیاه برای اولین بار درآسیا و کشورهای حوزه دریای مدیترانه انجام شد و امروزه نیز در کشورهایی همچون هند،عربستان و اروپا کاشته می شود. در کشور عزیزمان ایران، مشهد به عنوان مهم ترین منطقه کاشت و پرورش سیاه دانه شناخته می شود. اگر قصد خرید مرغوب ترین نوع سیاه دانه را دارید، می توانید در اولین فرصت از قیمت تور مشهد اطلاع کسب کنید و در حین سفر به این شهر معنوی، بهترین جنس سیاه دانه را از فروشندگان بخرید.

خواص سیاه دانه

روغن سیاه دانه یکی از داروهایی است که پزشکان طب سنتی، استفاده از آن را برای درمان بسیاری از بیماری ها توصیه می کنند. سیاه دانه با خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و آنتی اکسیدان خود در درمان بیماری هایی از قبیل آسم، فشارخون بالا، دیابت، سرطان، میگرن، روماتیسم مفصلی، اگزما و التهاب بسیار مفید است. طبق تحقیقاتی که اخیرا دانشمندان استرالیایی دانشگاه فناوری سیدنی انجام داده اند، به این نکته دست یافتند که سیاه دانه با درمان عفونت و التهاب راه بسیار موثری برای مقابله با کووید ۱۹ خواهد بود. سیاه دانه با جلوگیری از آزاد شدن مواد شیمیایی پیش التهابی همچون اینترلوکین ها، قابلیت این را دارد که سیستم ایمنی بدن را ارتقا داده و در برابر کرونا مقاوم سازد. هرچند جذب ضعیف این گیاه در دستگاه گوارش یکی از مشکلاتی است که در استفاده از آن وجود دارد، اما ما طریقه استفاده های گوناگونی را به شما معرفی می کنیم که با عمل به آنها، می توانید مطمئن باشید که بدنتان بیشترین میزان خواص سیاه دانه را جذب می کند.

طریقه مصرف سیاه دانه

عسل یکی از خوراکی هایی است که خواص بی شماری دارد و از جمله سبب تقویت ایمنی بدن و بهبود عفونت های تنفسی می شود. طبق گفته محققان، استفاده از سیاه دانه و عسل درکنار هم می تواند به درمان بیماری کووید ۱۹ کمک شایانی بکند. ترکیب عسل و سیاه دانه، قابلیت کنترل تکثیر ویروسی و همچنین پاکسازی ویروسی در بدن افراد مبتلا به کووید ۱۹ را دارد.

شما می توانید سیاه دانه را به صورت دمنوش نیز مصرف کنید. برای تهیه دمنوش سیاه دانه، یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا خوب دم بکشد. برای اینکه مزه تلخ سیاه دانه خوشایند تر شود، می توانید یک قاشق عسل هم به دمنوش خود اضافه کنید.علاوه بر این سیاه دانه آسیاب شده را می توان به عنوان ادویه در انواع غذاها به کار برد یا پودر آن را در هنگام صرف صبحانه روی پنیر پاشید و میل کرد. دمنوش سیاه دانه و آویشن نیز درمان بسیار موثری برای بیماری آسم و همچنین تنگی نفس ناشی از کووید ۱۹ می باشد. برای تهیه این گیاه دارویی مفید فرصت را از دست ندهید و همین حالا سری به عطاری ها بزنید یا با اطلاع از قیمت تور مشهد، نسبت به خرید سیاه دانه هایی با کیفیت بالا اقدام کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 221 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 15 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.