سارا ام ار تی مهارت‌هایی که کودکان در بازی با لگو یاد می گیرند ! - سارا ام آر تی

مهارت‌هایی که کودکان در بازی با اسباب بازی لگو یاد می گیرند !

یکی از بهترین و جذاب ترین اسباب بازی های آموزشی موجود در بازار اسباب بازی های لگو است. مهارت هایی که کودکان در بازی لگو می آموزند بسیار ضروری و جالب توجه است.

اگر هرگز آن ها را  به عنوان یک اسباب بازی فوق العاده‌ی آموزشی در نظر نگرفته اید، در ادامه این متن با ما همراه باشید تا آثار بسیار مهم و حیاتی اسباب بازی لگو را ببینید و با مهارت هایی که کودکان می توانند از طریق آن کسب نمایند آشنا شوید.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

مهارت های حرکتی بازی لگو

استفاده از آجرهای لگو بهترین فرصت برای فراگیری مهارت های حرکتی است. وقتی کودکان از آجرهای لگو برای ساختن چیزی استفاده می کنند به خوبی مهارت های انگشتان دست خود را تقویت می کنند.

به طور کلی کودکان از ساختن هر چیزی هیجان زده می شوند و می توانند عاشقانه ساعت ها این کار را انجام دهند و ماهیچه های کوچک دستان خود را تقویت کنند، که علاوه بر این به آن ها را در انجام مهارت های دیگر مانند یادگیری نوشتن کمک می کند.

تقویت مهارت کارهای مشارکتی

خرید اسباب بازی لگو می تواند فرصتی را در اختیار کودک شما قرار دهد تا با ماجراجویی ها، قهرمانان، ماهیان وحشی، حیوانات و حتی اعضای خانواده وارد داستان هایی خیالی شوند و شخصیت های مختلف و گوناگون را مورد شناسایی قرار دهند.

استفاده از آجرهای لگو برای ساختن الگوهای کوچک به کمک سایر همسالان و همبازی ها همان مهارت هایی را در آن ها تقویت می کند که در بازی های نمایشی یا بازی با مجموعه ای از عروسک ها می آموزند.

خلاقیت های موجود در بازی لگو به نوعی از فرآیند قصه گویی تبدیل می شوند. همچون اسب کوچک گمشده ای که با دستان کودک ساخته می شود و او تلاش می کند تا با کمک دوستان و همبازی هایش آن را سر پا نگه داشته و به حرکت در آورد و از این طریق حیوانی قوی و مستحکم را به تصویر بکشد.

در این بازی کودک همکاری و مشارکت با سایر افراد را تجربه کرده و مهارت ارتباط با آن ها را می آموزد.

تقویت حس موفقیت

پس از خرید لگو برای کودکان، پس از آنکه آن ها با قطعات آن یک اثر هنری در سطح خودشان خلق می کنند بسیار مشتاق و هیجان زده هستند تا آن را به شما نشان دهند.

آن ها چیزی را ساخته اند که برای ساختنش احساسی فوق العاده افتخارآمیز نسبت به خود دارند. از همین رو این بازی علاوه بر آنکه برای مهارت های حرکتی دست های آن های مفید است، برای قلب آن ها نیز مفید است.

در اکثر مواقع کودکان شما  ایده ای را در ذهن خود به وجود می آورند و سپس تلاش می کنند تا آن را بسط و گسترش دهند.

کودکان خانه ها و اتومبیل هایی بسیار کوچک برای زندگی و استفاده خانواده هایی کوچک می سازند، این اشکال کوچک خلاقانه که در دنیای کوچک لگوها حرکت و زندگی می کند برای کودکان بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

آن ها در این موقعیت برای خلق یک دنیای کوچک و تصور اعمال اختیار و اراده بر آن احساس بسیار خوبی را کسب می کنند.  با افزایش اعتماد به نفس کودکان، هیجان آن ها در ادامه و با گذشت زمان منجر به ساخت اقلامی با اهداف پیچیده تر نیز می شود.

پایداری و استقامت

ممکن است ساخت و ساز با آجرهای لگو گاهی منجر به ناراحتی کودکان شود. به عنوان مثال یک برج زیبای ساخته شده توسط آن ها ممکن است با یک حرکت اشتباه فرو ریزد.

در ابتدا ممکن است چنین چیزی نا امیدکننده و خسته کننده به نظر برسد. اما با این حال، تجربه نشان داده است که کودکانی که به طور مرتب از آجرهای لگو برای بازی استفاده می کنند در این مورد شکست نمی خورند و نا امید نمی شوند. بلکه آن ها دوباره تلاش می کنند تا در نهایت به موفقیت دست یابند.

حتی ممکن است به طور تصادفی یک سازه‌ی شاهکار نیز در بازی لگو توسط کودک تخریب شود، اما همیشه هنگامی که که تلاش او مورد تحسین و تشویق قرار می گیرد باعث ایجاد انگیزه در او شده و مهارت پایداری و مقاومت تا رسیدن به پیروزی را در او تقویت می کند.

خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

مهارت در حل معما

فرقی نمی کند که کودک از دفترچه آموزشی برای ساخت الگوهای مختلف لگو استفاده کند یا کاملاً از تخیلات خود بهره ببرد؛ در هر صورت آن ها هنگام بازی با لگو در حال حل یک معما هستند.

وقتی بچه ها قطعات کوچکی را در اطراف خود جمع می کنند تا یک ساختمان، هواپیما یا هر چیز دیگری را خلق کنند، درواقع در حال نظم بخشیدن به ناهماهنگی ها و پراکندگی ها هستند. یک مجموعه از آجرهای لگو می تواند به یک فرصت جدید تبدیل می شود.

درک علم و یادگیری

همه خلاقیت هایی که یک کودک دارد در نوع خود یک محرک علمی محسوب می شود. اساس علم، ایده پردازی و اثبات عملی آن است. لگوها این کار را به طور طبیعی از طریق تخیل انجام می دهند.

چنانچه کودک به سادگی ایده ای را مطرح می کند و سپس آن را اجرایی کرده و توسعه می دهد.

درک تکنولوژی

به بیان ساده، تکنولوژی و فناوری از تکنیک های جدید برای انجام یک کار استفاده می کند. لگوها به کودکان یاد می دهند تا از مواد اولیه برای تکمیل و ساخت یک اثر یا محصول استفاده کنند.

مثلاً ممکن است که یک کودک به ایده ای برای ساختن یک دستگاه تولید آب نبات علاقه مند باشد.

یا در نمونه ای دیگر ممکن است بر اساس الگوهای از پیش موجود لگوها وظیفه ساخت یک ماشین لباسشویی را بر عهده بگیرد.

مهارت های مهندسی

تصور کنید که کودکی تلاش می کند تا با استفاده از اسباب بازی لگو یک پل بسازد. او در این فرآیند در وهله اول درک می کند که برای ایستادگی یک بنا به چه چیزی نیاز است.

کودکان به سرعت می آموزند که برجی که تنها از یک ستون ساخته شده است به سرعت سقوط می کند.

اما با ایجاد چند ستون و تکیه گاه مقاوم و مستحکم، آن ها درک جدیدی از شیوه های مهندسی و ساخت بنا به دست می آورند و با گذشت زمان و کسب تجربه های بیشتر به زودی خواهند توانست بناهایی پیچیده تر یا شاید حتی برج ایفل را بسازند.

در نهایت باید اشاره داشته باشیم که مهارت های بسیار زیادی وجود دارد که کودکان از بازی لگو یاد می گیرند و تنها کاری که آن ها با اشتیاق به آن ادامه می دهند بازی با این اسباب بازی های جذاب و هیجان انگیز است.

اگر شما نیز تمایل دارید تا از آثار شگفت انگیز لگو بر کودکانتان برخوردار شوید سری به فروشگاه اسباب بازی ژپتویز  بزنید و از میان بهترین انواع این اسباب بازی ها مدل مناسبی از آن را برای کودکتان تهیه نمایید.

ژپتویز مرجع خرید باربی یکی از انتخاب های مناسب برای فرزندان ما خواهد بود.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.