سارا ام ار تی ویتامینه‌های معجزه‌گر پرتقالی برای تقویت ایمنی بدن+ روش تهیه - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۰۷۲۲۸

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ دي ۱۴۰۰ – ۱۹:۱۷

به گزارش بهداشت نیوز، گرچه خوردن میوه کامل بسیار مفید است اما می‌توان با روش‌های خلاقانه و ترکیب با دیگر خوراکی‌ها، تاثیرات مثبت این میوه را تقویت کرد.

پرتقال سرشار از ویتامینC است که در بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد. این ویتامین برای سیستم عصبی و قلبی‌عروقی مفید است و به تقویت استخوان‌ها، دندان‌ها و پوست نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، نقش مهمی در افزایش ایمنی بدن دارد و با بیماری‌های فصل سرما و خستگی مقابله می‌کند. پرتقال همچنین منبع خوبی از فلاونوئیدها و اسیدفولیک است که در کنار ویتامینC، خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی را افزایش می‌دهد و نقش پیشگیرانه ای از بیماری‌های مزمن نظیر دیابت و بیماری‌های قلبی‌عروقی دارد. علاوه بر میوه کامل، می‌توان از پرتقال در دستورهای جالب غذایی استفاده کرد که حتما خوشمزه هم خواهند بود:

نوشیدنی پرتقال و عسل
آب چند پرتقال را بگیرید و در قابلمه روی حرارت ملایم بگذارید. کمی عسل و دارچین به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عسل حل شود. این نوشیدنی را پیش از اینکه به‌جوش بیاید، از روی حرارت بردارید. 

پوره هویج و پرتقال
چند هویج را  تکه کرده و بخارپز کنید. آب یک پرتقال را بگیرید و با هویج‌های پخته خوب له کنید. به اندازه یک قاشق چایخوری در این مخلوط کره بریزید و در صورت تمایل کمی نمک بزنید. پوره هویج و پرتقال را می‌توانید به‌عنوان میان‌وعده یا همراه غذا میل کنید.

سس پرتقال
۴ قاشق سوپخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق سوپخوری سرکه، ۱ قاشق سوپخوری آب، آب ۱ پرتقال، کمی نمک و فلفل و خردل مخلوط کنید. ۱ پیاز کوچک را ریز رنده و به آن اضافه کنید. این سس را می‌‌توانید با انواع غذاهای گوشتی و سالاد سرو کنید. 

منبع: سلامت

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 384 views بار دسته بندی : رژیم و تغذیه تاريخ : 18 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها