سارا ام ار تی این دمنوش های خنک کننده را در تابستان مصرف کنید - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۴۲۹۴۵

تاریخ انتشار: جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ – ۱۵:۵۷

به گزارش سارا ام آر تی، دکتر محمدرضا دهقانی مشکانی، عضو هیات علمی و مدیر گروه کشت و توسعه گیاهان دارویی این پژوهشکده اظهار کرد: چای سبز یکی از چای ها و نوشیدنیهای خنک کننده است، زیرا اکسیداسیون پایینی دارد. در طب سنتی چینی، از این چای برای رفع حرارت و گرمازدگی استفاده می شود . چای سبز همچنین عطش را کاهش می دهد و تولید مایعات بدن را افزایش می دهد و این به این معناست که بدن از طریق عرق، بیشتر خنک می شود.

وی درخصوص چای سفید که در بین چای ها، از همه کمتر اکسیده شده است، عنوان کرد: این چای طبیعت سردی دارد و برای تابستان توصیه می شود. این چای بسیار سبک و نشاط آور است.

این عضو هیات علمی در ادامه افزود: گل داوودی طبیعت سردی دارد و دمنوش آن برای روزهای گرم تابستان مناسب است. بابونه هم همچون گل داوودی دارای خواص خنک کنندگی است و به عنوان یک ضدالتهاب از آن استفاده می شود.

دهقانی ،دانه های سنا را برای خنک کردن حرارت گاز معده و کبد مفید دانست و تاکید کرد آن ها برای تابستان بسیار مناسب هستند، زیرا گرما و خشکی این فصل می تواند باعث یبوست شود.

وی گفت: نعنا فلفلی یا به طور کلی، نعنا بسیار خنک است. می توانید از آن برای تهیه ی انواع نوشیدنی های گرم و سرد استفاده کنید. اگر از برگ های خشک آن استفاده می کنید، آن را در آب جوش بیاندازید تا خواص آن آزاد شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خاک شیر از جمله نوشیدنی خنک کننده گیاهی است که دارای اسید استئاریک است و برای رفع التهاب زخم ها، باز شدن صدا و از بین رفتن کهیر نیز مفید است . همچنین بیدمشک گیاهی که دستگاه گوارش را تقویت می کند و بالا برنده اشتها بوده و ناراحتی های عصبی را درمان می کند. یکی دیگر از دمنوش های گیاهی با طبع سرد عرق کاسنی است. بهترین تصفیه کننده خون بوده و عرق کاسنی خنک کننده بدن و برگ آن مقوی اعصاب است.
منبع: سیناپرس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 85 views بار دسته بندی : سلامتی تاريخ : 21 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.