سارا ام ار تی خاصیت های اثبات شده چای ماچا/ تفاوت چای سبز با چای ماچا در چیست؟ - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۵۴۳۱۸
۰۰

خاصیت های اثبات شده چای ماچا/ تفاوت چای سبز با چای ماچا در چیست؟

خاصیت های اثبات شده چای ماچا/ تفاوت چای سبز با چای ماچا در چیست؟

کشاورزان به‌صورت کاملاً کنترل شده گیاه چای را برای تولید ماچا تربیت می‌کند. با کنترل رشد بوته چای و در معرض سایه قرار دادن گیاه، تولید کلروفیل افزایش می‌یابد. در نتیجه محتوای اسیدآمینه در برگ‌های چای بیشتر خواهد شد و رنگ برگ‌ها به سمت سبز تیره خواهد رفت.

به گزارش سارا ام آر تی، پس از برداشت برگ‌های چای، طی فرایندی ساقه‌ها و رگبرگ‌ها را از گیاه جدا می‌شود و برگ‌های چای را خشک می‌کنند. به‌محض خشک شدن برگ‌ها، آن را به‌صورت پودر در می‌آورند که نهایتاً به چای ماچا می‌رسند.

تفاوت چای سبز با چای ماچا
درست است که چای ماچا زیر مجموعه چای سبز است؛ اما ارزش غذایی، ترکیبات و فواید این چای با چای سبز متفاوت خواهد بود.

چای سبز محصول فراوری شده یک برگ کامل از گیاه چای است؛ اما چای ماچا بخش کلروفیل دار برگ چای را شامل می‌شود.

با کرم قدرتمند ما از شر چین و چروک خلاص شوید

مواد مغذی، کافئین و آنتی‌اکسیدان چای ماچا بیشتری از چای سبز است.

چای سبز در ظاهر یک برگ خرد شده است که به همان صورت دم می‌شود؛ اما چای ماچا یک ترکیب پودری است.

نحوه مصرف چای ماچا
چای ماچا به‌راحتی تهیه می‌شود. راه‌های زیادی برای دم‌کردن و نوشیدن چای ماچا وجود دارد.

شما می‌توانید این چای را به روش سنتی دم کنید. برای این کار باید یک فنجان ۶۰ میلی‌لیتری از آب داغ را با ۱ تا ۲ قاشق چای‌خوری پودر ماچا مزه‌دار کنید. در این روش باید پودر ماچا را روی فنجان الک کرد و با همزنی از جنس چوب بامبو مواد را ترکیب کنید.

در فنجان را برای ۱ تا ۲ دقیقه بگذارید تا عصاره چای به‌خوبی خارج شود. در این شیوه می‌توانید نسبت پودر ماچا به آب را بر اساس قوام دلخواه خود تنظیم کنید.

شما می‌توانید چای ماچا را با زردچوبه، انواع چای گیاهی، شیر و لاته نیز ترکیب کرده و میل کنید.

ماچا را می‌توان در کنار برنج، اسموتی و بستنی نیز مصرف کرد.

۶ خاصیت اثبات شده چای ماچا

عصاره ماچا ازآنجایی‌که فراورده‌ای از چای سبز است، خواص چای سبز و مواد مغذی این نوشیدنی را در خود جای‌داده است اما ۶ خاصیتی که در ادامه به آن می‌پردازیم طی تحقیقات متعددی به اثبات رسیده‌اند.

ماچا یک آنتی‌اکسیدان طبیعی
ممکن است که چای سبز محتوای آنتی‌اکسیدانی بیشتری داشته باشد، بااین‌حال چای ماچا همچنان مقدار آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. کاتچین نوعی آنتی‌اکسیدان است که از آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کند. با مصرف این چای می‌توانید یک آنتی‌اکسیدان طبیعی در اختیار بدن خود قرار دهید.

چای ماچا؛ محافظی قوی برای کبد
باتوجه‌به مطالعاتی که در چندساله اخیر انجام گرفت، عصاره چای ماچا عملکرد کبد را بهبود می‌بخشد. محتویات چای ماچا منجر به تقویت عملکرد کبد شده و از آن در برابر آسیب‌های موجود حفاظت خواهد کرد.

عملکرد مغزتان را با نوشیدن چای ماچا تقویت کنید
محتویات کافئین چای ماچا به مغز کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد. این مهم پس از بررسی چندین مطالعه و تحقیقات به‌دست‌آمده است.

چای ماچا یک ضدسرطان خوب
پژوهش‌ها نشان می‌دهند که ترکیبات چای ماچا می‌تواند تا حد زیادی از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری کند. ماچا یک ضدسرطان است؛ زیرا حاوی مقدار زیادی اپی گالوکاتچین، گالات (EGCG) و کاتچین است.

سلامت قلب را با نوشیدن چای ماچا بهبود دهید
ترکیبات مفید چای ماچا شباهت زیادی با ترکیبات قهوه و چای سبز دارد. محققان بر این باورند که با نوشیدن چای ماچا می‌توانید از خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کنید. کنترل فشارخون و کلسترول بد از جمله مزایای نوشیدن چای ماچا است که می‌توانید از آن بهره بگیرید.

چای ماچا نوعی چربی‌سوز است
چای ماچا نوعی چای سبز است؛ بنابراین توانایی زیادی در کاهش وزن و چربی‌سوزی دارد. عصاره چای ماچا توانایی کاهش وزن دارد و این چای در دسته نوشیدنی های چربی‌سوز قرار می‌گیرد.

عوارض و خطرات چای ماچا
چای ماچا چیست؟

چای ماچا را باید در حد اعتدال مصرف کرد. ماچا کافئین زیادی نسبت به چای سبز دارد؛ بنابراین اگر کافئین شما را اذیت می‌کند بهتر است که در خوردن عصاره ماچا زیاده‌روی نکنید.

کاتچین ماده‌ای است که در چای ماچا به فراوانی یافت می‌شود؛ اما اگر این ماده را بیش از حد مصرف کنید، ممکن است دچار مشکلات کبدی شوید.

دقت داشته باشید که این عوارض تنها در صورت رعایت نکردن نحوه مصرف چای ماچا ایجاد خواهد شد.

کلام آخر
چای ماچا فراورده‌ای از چای سبز است که آن را به‌صورت پودر درآورده و به‌صورت دم‌کرده یا مخلوطی با مواد غذایی دیگر مصرف می‌کنند. این چای منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی بوده که علاوه بر جلوگیری از بیماری‌های التهابی می‌تواند سیستم ایمنی را به‌خوبی تقویت کند.

سؤالات متداول
آیا چای ماچا چربی‌سوز است؟

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف چای ماچا در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب، مدیریت وزن و اجرای تمرینات ورزشی می‌تواند به‌عنوان یک چربی‌سوز طبیعی عمل کند.

آیا نوشیدن هر روزه چای ماچا خوب است؟

مصرف هر روزه چای ماچا به دلیل داشتن ترکیبات بالایی همچون کافئین و کاتچین می‌تواند منجر به مشکلات کبدی و ضربان قلب بالا شود.

چای ماچا چه فوایدی دارد؟

مصرف چای ماچا به تقویت قلب، سیستم عصبی و کبد کمک کرده و از خطر ابتلا به سرطان می‌کاهد. عصاره چای ماچا یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است؛ بنابراین از بیماری‌های مزمن جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

منبع: عالیس

مرتبط ها
ارسال نظر

حداکثر تعداد کاراکتر نظر ۲۰۰ ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد – لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 22 ژانویه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.