سارا ام ار تی خیابان های معروف استانبول - سارا ام آر تی

خیابان های معروف استانبول

استانبول یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شهرهای ترکیه است که از نظر تاریخ و فرهنگ به عنوان غنی ترین شهر در آسیا شناخته شده است و شامل جاذبه های گردشگری فراوانی است، استانبول می تواند انتخاب مناسبی برای گشت و گذار و خرید در بین کشورهای اطراف باشد چرا که با خرید آسان و سریع بلیط هواپیما می توانید به این شهر زیبا سفر کنید. علاوه بر مکان های دیدنی و تفریحی، چندین خیابان معروف در شهر استانبول وجود دارد که از زیباترین جذابیت های این شهر به شمار می روند، در این مقاله از بابابیلیت به معرفی خیابان های معروف استانبول می پردازیم پس با ما همراه شوید.

خیابان های فرانسوی

یکی از خاص ترین و شگفت انگیز ترین خیابان های استانبول خیابابان فرانسوی است، این مکان معروف به خیابان الجزایر، پشت دبیرستان Galatasaray در انتهای خیابان استقلال واقع شده است. خیابان فرانسوی از معروف ترین خیابان های استانبول، جایی برای خوشگذرانی و سرگرمی تا دم صبح می باشد. اگر به دنبال خوشگذرانی در منطقه ای پر طرفدار همراه با گالری های هنری هستید، خیابان فرانسه بهترین گزینه و از زیباترین جذابیت های شهری استانبول است. خیابان های باریک پله های گسترده و ساختمان های رنگی از ویژگی های این مکان زیباست. غذا و نوشیدنی فراوانی در رستورانهای خیابان فرانسوی است اما توقع خوردن غذاهای فرانسوی را در این خیابان نداشته باشید.

خیابان های معروف استانبول

خیابان بغداد

خیابان بغداد از دیگر خیابان های معروف و از جذابیت های شهری استانبول است و در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. در این خیابان انواع بوتیک های لوکس و در بعضی قسمت های دیگر خیابان بغداد می توانید فروشگاه هایی با قیمت های مناسب و کیفیت خوب پیدا کنید. در طول خیابان کارهای دستی هنرمندان مجسمه ساز، نقاش ها و سرامیک سازها به فروش می رسند. همچنین رستوران و کافی شاپ های زیادی در این منطقه وجود دارند.

 خیابان استقلال

خیابان استقلال از معروف ترین جذابیت های شهر استانبول بوده و در قسمت اروپایی ترکیه قرار گرفته است. ما بین خیابان های معروف استانبول، بیشتر مردم خیابان استقلال را می شناسند. در این منطقه فروشگاه های بزرگ، اجناس لوکس و گرانبهایی می فروشند. در حالی که انواع دیگری انواع دیگر کالاها در مغازه های کوچک آن به فروش می رسند. روزانه میلیون ها نفر از مردم ترکیه و گردشگران به این خیابان می آیند و در فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های آن گشت و گذار می کنند. همچنین یک قطار تراموای توریستی، مسافران را از میدان تقسیم تا میدان تونل هدایت می کند. بنابراین گردشگران می توانند در طول این سفر کوتاه از معماری قرن ۱۸ هم لذت می برند. این قطار از قدیمی ترین قطارهای جهان بعد از متروی لندن است. رستوران های خیابانی ترکیه از بهترین های جهان هستند.

 خیابان تشویقیه

از دیگر جذابیت های شهری استانبول، خیابان تشویقیه در نزدیکی خیابان عبدی ایپکچی را می توان نام برد. اگر دوست دارید معقولانه پول خرج کنید، این مکان جای ایده آلی است. خیابان تشویقیه بیشتر برندهای متوسط با قیمت مناسب را دارد. بوتیک های زارا، ماسیمو دوتی، اسکاچ و سودا و برندهای ترکیه ای چون کوتون و رومن از برند های معروف این خیابان هستند.

خیابان عبدی ایپکچی   

خیابان عبدی ایپکچی مکانی شیک و منحصر به فرد از خیابان های معروف استانبول می باشد. این خیابان خانه برخی از هنرمندان معروف، روشنفکران و همچنین خارجی هاست. ترکیب ساختمان های تاریخی زیبا با کافه ها، رستوران های شیک و ساکنین سرشناس، ثروتمند و با اصالت جلوه زیبا و اروپایی به خیابان بخشیده است و به حتم از جذابیت های شهری استانبول می باشد. برای برندهای لوکس و ترند، خیابان عبدی ایپکچی همه را یکجا دارد از آرمانی و لوئی ویتون گرفته تا پرادا همچنین برندهای ترکیه ای طرفدارهای زیادی در این خیابان دارند. خیابان ایپکچی در همسایگی نیشانتاشی که لوکس ترین مغازه ها را دارد، قرار گرفته است. اینجا مکانی مناسب برای خریداران اجناس لوکس و گران قیمت می باشد.

خیابان های معروف استانبول

خیابان نیسپتیه        

خیابان های معروف استانبول از مهمترین جذابیت های شهری استانبول هستند. اگر دوست دارید در برج های تجاری و پاساژها خرید کنید، عازم خیابان نیسپتیه شوید. خیابان های این منطقه پرطرفدارترین خیابان ها برای خرید هستند. آک مرکز مال (Akmerkez mall) به مساحت ۱۸۰۰۰۰ متر مربع از بزرگترین مراکز خرید در نیسپتیه استانبول است. این خیابان در منطقه بشیکتاش و در همسایگی Etiler  قرار گرفته است. آک مرکز مال یک ساختمان ۴ طبقه ای با ۲۵۰ فروشگاه می باشد.

خیابان نور عثمانیه

نور عثمانیه از قدیمی ترین خیابان های معروف استانبول است. ترکیه به خاطر فرش، جواهر آلات و اجناس عتیقه، شهرت جهانی دارد. برای خرید این دست از اجناس به خیابان نور عثمانیه باید بروید. نور عثمانیه خیابانی معتبر با تولیدات محلی ترکیه از جذابیت های شهری استانبول می باشد و طرفداران زیادی در بین اهالی ترکیه و گردشگران خارجی دارد. این منطقه یک مکان پیاده روی است و به بازار بزرگ ختم می شود. یک ساختمان خیلی بزرگ ۷ طبقه ای به نام ارمغان در این خیابان واقع شده است. ساختمان ارمغان کالاهایی چون لوازم خانگی ، صنایع دستی سنتی، طلا جواهرات ،پارچه و لباس عرضه می کند.

مسجد معروف نور عثمانیه هم در این خیابان قرار دارد. این مسجد مربوط به قرن ۱۸ ام، در سال ۲۰۱۶ به ثبت جهانی رسیده است و از قدیمی ترین جذابیت های شهری استانبول است.

خیابان نیشان تاشی

خیابان نیشان تاشی از لوکس ترین خیابان های معروف استانبول، محل هنرمندان معروف و افراد برجسته و سرشناس ترکیه است. ساختمان های مجلل، فروشگاه ها، کافه ها و رستوران های زیادی در این مکان قرار دارند، خیابان های معروف زیادی در نیشان تاشی چون تشویقیه و عبدی ایپکچی و … وجود دارند. اگر دنبال مکانی شیک و پر جنب و جوش برای گذراندن اوقات فراغت خود هستید، این مکان زیبا و پر زرق و برق را از دست ندهید. بیشتر برند های برتر ترکیه و جهان در این مکان به فروش می رسند. نیشان تاشی از جذابیت های شهری استانبول و از مهمترین خیابان های معروف استانبول است.

سفر به این مکان  می تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز می باشد در صورتی که علاقمند به سفرهای هوایی هستید می توانید با خرید بلیط از دغدغه های خود کم کنید. همچنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل ارزان هم می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

خیابان های معروف استانبول

 خیابان سردار اکرام

خیابان سردار اکرام از معروف ترین خیابان های استانبول است و بایستی حتما از نزدیک ببینید. این خیابان با بوتیک های عجیب و غریب در کنار برج گالاتا از مهمترین جذابیت های شهری استانبول است. در این مرکز خرید هیچ برند معروفی را نخواهید دید، تنها شهرت خیابان گالاتا به خاطر مغازه های خاص و فروشگاه های طراح آن است. گردشگران ترکیه ای و خارجی زیادی به دیدن این خیابان می آیند و از کافه ها، رستوران ها و گالری های هنری آن لذت می برند. ۵۰ متر آن طرفدار از برج گالاتا، خیابان استقلال قرار دارد.

شما علاقمند به گشت و گذار در کدام یک از خیابان های استانبول هستید؟

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 267 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آوریل 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.