سارا ام ار تی راز موفقیت مایکل فلپس این شناگر افسانه چه بود؟ - سارا ام آر تی

اکثر افراد فکر میکنند که مایکل فلپس یک شناگر بی همتا و افسانه ایست درصورتی که در مورد این ورزشکار به نام هیچ چیز غیر طبیعی وجود ندارد.

بلکه راز موفقیت این شناگر در کنار تلاش و پشتکار و داشتن مربی های خوب و کارشناس ،استفاده از تجهیزات شنا مرغوب و استاندارد است. در این مقاله ابتدا با زندگی نامه مایکل فلپس و سپس تجهیزات ضروری برای ورزش شنا آشنا میشویم

 

راز موفقیت مایکل فلپس این شناگر افسانه چه بود؟

مایکل فلپس (Michael Phelps)قهرمان شنا، برای شناگران چهره ی نام آشنایی است. او در سال ۱۹۸۵ ماه ژوئن، در بالتیمور مریلند آمریکا به دنیا آمد. مادر مایکل، دِبی، مدیر مدرسه بود، که در موفقیتش در شنا تأثیر بسیار زیادی داشت. فِرد، پدر مایکل نیز بازنشسته پلیس نظامی بود. در ۷ سالگی پدر و مادر مایکل از یکدیگر جدا شدند و او به همراه دو خواهر بزرگترش که از طریق آن ها قدم به دنیای شنا گذاشت، همراه مادرشان زندگی کردند. مایکل در رشته ی «بازاریابی ورزشی» در دانشگاه میشیگان تحصیل کرد.

او در روزهای اولیه تمرینش از آب و از این که سر خود را زیر آب ببرد می ترسیده، پس تمرین را با کرال پشت آغاز می کند. در حدود ۱۰ سالگی با مربی خود، آقای باب بومن آشنا می شود، و همکاری آن ها آغاز می شود و تا ۲۰ سال بعد نیز ادامه می یابد. باب پتانسل او را برای شرکت در المپیک در وی می بیند و آن ها تمرینات تمرکزی و جدی را آغاز می کنند. از همان ۱۰ سالگی رکوردهای او شروع می شود، و فلپس اولین رکوردش در ۱۰۰ متر پروانه را کسب می کند و بعد در ۱۵ سالگی، موفق شد در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی شرکت کند و جوان ترین ورزشکار المپیک آمریکا از سال ۱۹۳۲ تا به آن روز، شناخته شود.

از مایکل فلپس به عنوان پرافتخارترین قهرمان بازهای المپیک در تاریخ یاد می شود، او در المپیک ۲۰۰۴ یونان، زمانیکه فقط ۱۹ سال داشت، موفق شد ۸ مدال المپیک را کسب نماید که ۶ تای آن ها طلا بود. همچنین در المپیک ۲۰۰۸ پکن نیز، با ۱۴ مدال، بیشترین مدال آور مسابقات بود، که ۸ تای آن ها طلا بود. رکورد داشتن بیشترین مدال مسابقات شنا، قبلاً در اختیار مارک اسپیتز در المپیک سال ۱۹۷۲ بود که حالا مایکل فلپس آن را شکسته و از آن خود کرده بود. البته این تنها شکست رکورد توسط وی نبود، او توانست در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با کسب ۶ مدال که ۴ تای آن طلا و ۲ تای آن نقره بود، با داشتن ۲۲ مدال، از رکور لاریسا لاتینینا ژیمناسیک کار اکراینی با ۱۸ مدال، پیشی بگیرد.

البته مایکل همیشه تشویق نمی شده، گاهی به او گفته می شد که به اندازه ی کافی خوب و توانمند نیست و این موضوع باعث انگیزه بیشتری برای موفقیت بیشترش بود. مانند زمانیکه ایان تورپ، بیان کرده بود که فلپس قادر نخواهد بود به رکورد ۷ طلای اسپیتز دست یابد، زیرا تورپ رکورد اسپیتز را همیشگی و منحصر به او می دانست؛ مایکل با شنیدن این اظهار نظر برای رسیدن به رکورد اسپیتز مصمم تر شد و البته موفق هم شد. او در مسابقات جهانی شرکت کرد و هفت مدال طلا کسب نمود.

نکته ی حائز اهمیت در موفقیت هایش این بود که او نه تنها در مسابقات المپیک ۲۰۰۸ برنده شد، بلکه به دلیل سرعت بالایی که داشت، یک میلیون دلار بیشتر از جایزه ی مشخص شده دریافت کرد و با آن موسسه مایکل فلپس را برای ارتقاء سبک زندگی سالم و رشد رشته ی شنا، بنا نهاد.

دلایل موفقیت مایکل فلپس چه بود؟

افراد زیادی در حال بررسی زندگی شخصی و آناتومی بدن او هستند تا راز موفقیتش را کشف کنند و از آن برای موفقیت های خود، بهره گیرند. بدون شک عوامل زیادی در قهرمانی های پیاپی مایکل وجود داشته و افرادی زیادی به آن پرداخته اند، ولی موضوعی که زیاد به آن توجه نشده این است که نقش تجهیزات و ابزارهای به کار رفته، در این موفقیت چقدر است؟

به نظر شما، اگر توانمندترین شناگران، با مناسب ترین آناتومی بدن به همراه کاربلدترین مربی، درصورتی که از عینک شفاف و با کیفیت شنا استفاده نکند، و دید کافی در زیر آب نداشته باشد، در نتیجه ی مسابقه تاثیرگذار است؟

اگر شناگر با تمام توانایی و انگیزه هایی که برای موفقیت دارد، وسایل و تجهیزات کافی و مناسب استفاده نکند، چه اتفاقی می افتد؟

و چرا تمام قهرمانان جهان، از بهترین و مناسب ترین و با کیفیت ترین ابزارهای ورزشی موجود استفاده می کنند، آیا داشتن بهترین تجهیزات ضروری است؟

در صورتی که شما هم فکر می کنید، استفاده از وسایل های باکیفیت در کسب موفقیت، مهم است، در ادامه مقاله همراه ما باشید تا برخی از این تجهیزات شنای باکیفیت را به شما معرفی کنیم:

در حال حاضر، شنا برای بسیاری از افراد جنبه سرگرمی دارد. حتی شنا به عنوان یک ورزش اغلب در سطوح ملی و بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. اگر مبتدی هستید یا به انجام این فعالیت علاقه دارید، باید تجهیزات شنای مناسب را تهیه کنید. این کار به این دلیل انجام می شود که فعالیت های شنا سرگرم کننده باشد و مردم را ایمن نگه دارد. بنابراین همیشه سعی کنید که این تجهیزات را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید تا استاندارد و ایمن باشند.

در این مقاله برخی از وسایل ورزش شنا معرفی شده است که باید در مورد آن و عملکردشان بدانید.

مهم ترین وسایل این ورزش که از مبتدی تا سطح حرفه ای استفاده می کنند، عبارتند از:

۱٫ لباس شنا یا مایو

برخی از مردم هنوز اهمیتی نمی دهند که در استخر چه می پوشند، حتی اگر لباس شنا طوری ساخته شده باشد که هنگام ورود به آب، پوشیدن آن راحت باشد. لطفا به یاد داشته باشید که بیشتر لباس های شنا از موادی ساخته شده اند که به سرعت آب را جذب نمی کنند.

همچنین، مایو به گونه ای ساخته شده است که حرکت در آب را راحت تر می کند. آن را با لباس های تی شرت یا لباس هایی که به سرعت آب می گیرند مقایسه کنید. این لباس ها می تواند ناراحت کننده باشند و فرد را سنگین تر کرده و حرکت در آب را سخت کنند. بنابراین، هنگام انجام ورزش شنا، مطمئن شوید که لباس شنای مناسب بپوشید.

 

۲٫ کلاه شنا

کلاه شنا یکی دیگر از لوازم مهم شنا به خصوص شنا در استخر است. بیشتر کلاه های شنا از موادی ساخته شده اند که کمی لغزنده و دارای لاستیک هستند تا موها خیس نشوند.

همان طور که همه می دانند، کلر در استخرها برای تمیز کردن آب و جلوگیری از رشد باکتری ها و دیگر موجودات کوچک در آب استفاده می شود. اما کلر موجود در آب استخر برای موها مضر است زیرا باعث زبری و خشکی مو می شود.

به همین دلیل، کلاه شنا، موها را از کلر در امان نگه می دارد و شنا را به ویژه برای افرادی که موهای بلند دارند، راحت تر می کند. موهای شل و آزاد بسیار آزاردهنده است زیرا هنگام شنا می تواند مانع ایجاد شود. پس اگر در استخر شنا می کنید باید کلاه شنا بپوشید تا مانع حرکت شما نشود.

کلاه شنا

کلاه شنا

۳٫ عینک شنا

بعد از کلاه، عینک شنا از جمله وسایلی است که باید قبل از شنا داشته باشید. عینک شنا آب را از چشمان شما دور نگه می دارد تا هنگام ورزش شنا به چشم شما نفوذ نکند.

برای برخی از حرکات شنا، شناگر باید وارد آب شود. با کمک عینک شنا، شناگران می توانند زیر آب را بهتر ببینند و نگران آسیب دیدن چشمانشان از کلر موجود در آب استخر نباشند. مطمئن شوید که لاستیک روی عینک شنا دور سرتان بپیچد. اگر لاستیک خیلی شل باشد، ممکن است آب وارد آن شود و دید را برای شما سخت کند.

عینک شنا

تجهیزات ورزش شنا: عینک شنا

۴٫ لاستیک و شناور شنا

لاستیک ها و شناورها قطعاتی از وسایل ورزش شنا هستند که به شناگران کمک می کنند شناور بمانند. افرادی که هنوز شنا بلد نیستند و همچنین افرادی که شنا بلد هستند می توانند از این دو ابزار استفاده کنند. لاستیک ها و شناورها بدن را متعادل نگه می دارند، بنابراین خیلی سریع فرو نمی روند. نه تنها این، بلکه تایرها و شناورهای شنا برای تمرین حرکات پا و استراحت دادن به دستان شما در حین شنا عالی هستند.

۵٫ دوقلو شنا

از این وسیله که از جنس اسفنج ساخته میشود، زمانی استفاده میشود که قصد دارید پاها وپایین تنه را شناور نگه داشته و دست ها راد تقویت کرده و تمرین دهیم.

دقیقا کار این وسیله این است که پاها و پایین تنه را بدون هیچ زحمتی شناور نگه میدارد تا با خیال راحت به تمرین دستها پرداخته شود.

در کنار این وسیله استفاده از وسیله دیگری به نام پدل یا باله دست توصیه میشود این وسیله به حرکت و جریان دادن آب در اطراف بدن به وسیله دستها کمک میکند

۶٫ باله یا فین شنا

اگر می خواهید سریع شنا کنید می توانید از وسایل شنا مانند فین یا باله یا پاهای قورباغه استفاده کنید. همان طور که از نام آن پیداست، انتهای پاهای قورباغه بلند و پهن است. حتی با وجود اینکه احساس می‌ کنید پاهایتان سنگین ‌تر هستند، اما فین ها راهی عالی برای بهبود حرکت پاها در آب هستند .

بنابراین منطقی است که غواصان نیز از این وسیله ورزش شنا به عنوان بخشی از وسایل خود در دریا استفاده کنند.

باله یا فین شنا

وسایل شنا: باله یا فین شنا

۷٫ حوله

از آنجایی که شنا شامل آب است، همراه داشتن حوله را فراموش نکنید. وقتی شنا می کنید، خیس می شوید و برای جلوگیری از سرماخوردگی باید فورا خود را خشک کنید. این امر به ویژه زمانی که از آب خارج می شوید صادق است. از حوله ای استفاده کنید که در عین سبک و قابل حمل بودن به سرعت رطوبت را جذب کند، بنابراین بدن به سرعت خشک می شود.

۸٫ ضد آفتاب

ضد آفتاب یک قطعه ضروری از لوازم شنا است که نباید فراموش کنید. با این حال، بسیاری از مردم هنوز قبل از شنا از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. ضد آفتاب ضروری است زیرا از سوختن پوست جلوگیری می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب قبل از شنا یک راه عالی برای جلوگیری از قرمز شدن یا آفتاب سوختگی پوست است. یک ضدآفتاب ضدآب انتخاب کنید تا هنگام شنا به راحتی شسته نشود. همچنین اطمینان حاصل کنید که ضدآفتابی که انتخاب می‌کنید دارای SPF بالایی است تا از پوست شما در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت کند.

اینها برخی از چیزهایی است که قبل از رفتن به شنا باید در مورد وسایل شنا بدانید.

و در آخر هیچگاه ایمنی را فراموش نکرده و به دقت رعایت فرمایید. متاسفانه سالانه تعدادی از انسانها در سراسر زمین با شنا در آبهای نا امن مانند رودخانه ها و کانال ها و سد ها دچار سانحه میشوند

 

خرید تجهیزات شنا

فروشگاه آنلاین ورزشی ستارگان دارای تجربه و دانشی است که شما از یک شرکت مورد اعتماد می خواهید. این فروشگاه با آغاز کار خود از سال ۱۳۷۶ به طور فیزیکی اقدام به فروش لوازم ورزشی باکیفیت به صورت عمده و خرده کرده است. سپس برای راحتی مشتریان خود فروش آنلاین را آغاز کرد. شما عزیزان می توانید وسایل ورزش شنای باکیفیت خود را  از وب سایت رسمی این فروشگاه تهیه فرمایید

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 31 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.