سارا ام ار تی مزایای استفاده از محافظ لنز دوربین گوشی و انواع آن - سارا ام آر تی

به احتمال زیاد در حال حاضر برای محافظت از صفحه نمایش گوشی خود، از یک گلس مناسب استفاده می‌کنید. این مسئله باتوجه به احتمال آسیب‌دیدگی نمایشگر به دلیل ضربات وارده، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود. با این حال آیا صفحه نمایش تنها بخش آسیب‌پذیر گوشی است؟ یکی دیگر از بخش‌های مهم، ارزشمند و در عین حال آسیب پذیر گوشی، دوربین آن است. دوربین‌ها در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین آپشن‌های هر گوشی محسوب شده و هنگام خرید نیز بطور کامل مورد بررسی قرار می‌گیرند. کمپانی‌های سازنده گوشی نیز در سال‌های اخیر اقدامات متعددی برای افزایش کیفیت آن‌ها انجام داده اند. همین مسئله لزوم محافظت از آن‌ها در برابر خطرات احتمالی بیش‌تر از قبل کرده است. برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی این بخش مهم، می‌توانید خرید محافظ لنز دوربین گوشی را مدنظر قرار دهید. در ادامه به بررسی اهمیت استفاده از این محافظ‌ها و همچنین مشخصات انواع مختلف آن‌ها خواهیم پرداخت.

لزوم استفاده از محافظ لنز دوربین

در بخش قبلی به میزان اهمیت این قطعه گوشی اشاره کردیم. ابتدا باید به این نکته توجه کنید که ممکن است تعمیر لنز دوربین گوشی درصورت آسیب دیدگی امکان پذیر نباشد. درصورت امکان تعمیر نیز نیز این فرآیند مشخصاً چندان ارزان قیمت نخواهد بود. به همین دلیل استفاده از یک محافظ لنز مناسب از لحاظ اقتصادی نیز برای شما بصرفه‌تر خواهد بود. این مسئله به ویژه برای گوشی‌های گران قیمت امروزی از اهمیت بالاتری برخوردار بوده و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. بطور کلی وظایف این گلس‌ها مشابه محافظ‌های صفحه نمایش بوده و از آسیب‌های مختلفی همانند شکستگی یا خط و خش در این بخش ارزشمند گوشی محافظت می‌کنند. ویژگی مثبت دیگر محافظ‌های لنز دوربین، ضد چربی و لک بودن آن‌هاست. به همین دلیل عوامل مزاحمی همانند اثر انگشت بر روی آن‌ها باقی نمانده و کیفیت تصاویر ثبت‌شده با افت مواجه نخواهد شد.

انواع محافظ‌های دوربین

محافظ‌های لنز دوربین مشابه گلس‌های مخصوص صفحه نمایش در انواع مختلفی طراحی و ارائه شده اند. هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاصی داشته که برای انتخاب گزینه مناسب جهت خرید، باید با آن‌ها آشنا شوید. این دسته از لوازم جانبی بطور کلی به دو دسته دارای فریم و بدون فریم تقسیم می‌شوند. برای گوشی‌هایی با دوربین برآمده، استفاده از محافظ‌های فریم‌دار گزینه بهتری محسوب می‌شود. محافظ لنز دوربین از لحاظ جنس نیز به سه دسته اصلی شیشه‌ای، نانو و فلزی تقسیم می‌شود. انواع شیشه‌ای و نانو از لحاظ شکل طراحی مشابه یکدیگر هستند. محافظ فلزی نیز بطور کلی با دو دسته دیگر متفاوت بوده و از طراحی منحصربفردی برخوردار است. در ادامه به بررسی کامل مشخصات هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

محافظ لنز شیشه‌ای

کیفیت و عملکرد این محصول بطور کلی مشابه گلس محافظ نمایشگر شیشه‌ای است. این محافظ بصورت چندلایه طراحی شده و به همین دلیل از دوام بالایی برخوردار است. از این رو تا حد زیادی در برابر ضربات وارده مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب‌های مختلفی از جمله خط و خش نخواهد شد. با وجود طراحی بصورت چندلایه، محافظ شیشه‌ای از ضخامت کمی برخوردار است. در نتیجه استفاده از آن تأثیری در کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین بر جای نخواهد گذاشت. این محافظ بطور مستقیم در برابر لنز قرار گرفته و تمامی سطح آن را پوشش می‌دهد. هرگونه تغییری در این محافظ مستقیماً بر عملکرد دوربین تأثیر خواهد گذاشت. به دلیل استفاده از فناوری‌های جدید، محافظ لنز شیشه‌ای در کوتاه مدت دچار تغییر رنگ نشده و کدرشدگی در آن رخ نخواهد بود. همچنین اثر انگشت و چربی چندان روی آن باقی نمانده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.

محافظ لنز نانو

محافظ نانو مشابه نمونه قبلی بصورت مستقیم در برابر لنز دوربین قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این گلس می‌توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. به همین دلیل دربرابر فشارهای وارده به خصوص از کناره‌ها، مقاومت بیش‌تری از خود نشان داده و به راحتی دچار شکستگی نمی‌شود. این محافظ بطور کلی از دوام بالایی نیز برخوردار بوده و احتمال بروز آسیب در آن در صورت وارد شدن ضربات کمتر است. مشخصاً هرگونه تغییری در محافظ لنز نانو، در کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین نیز اثرگذار خواهد بود. با این حال به دلیل استفاده از فناوری‌های جدید و پیشرفته، این تغییرات بسیار ناچیز بوده و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. جذب لکه یا اثر انگشت، تغییر رنگ، کدرشدگی، خط و خش و موارد مشابه دیگر کمتر در محافظ نانو مشاهده می‌شود. در مجموع این گلس از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و گزینه مناسبی جهت خرید محسوب می‌شود.

محافظ لنز فلزی

در نهایت می‌توان به محافظ لنز دوربین فلزی اشاره کرد. این محافظ ساختار متفاوت‌تری نسبت به دو نمونه قبلی داشته و عملکرد و نحوه تأثیرگذاری آن نیز ویژه‌تر است. این محافظ بطور مستقیم در برابر لنز دوربین قرار نگرفته و در واقع به سطح آن نمی‌چسبد. محافظ فلزی روی لبه‌های کناری فریم دوربین قرار گرفته و باتوجه به ضخامت بالای خود، بین لنز و محیط بیرون فاصله ایجاد می‌کند. بدین ترتیب از دوربین در برابر ضربات احتمالی وارده محافظت خواهد شد. از ویژگی‌های مثبت این محافظ می‌توان به دوام بالای آن اشاره کرد. باتوجه به جنس در نظر گرفته شده برای آن، مشخصاً شاهد بروز شکستگی نخواهید بود. همین امر خرید آن را از لحاظ اقتصادی نیز مقرون بصرفه‌تر کرده است. همچنین به دلیل عدم قرارگیری در مقابل لنز، تغییرات رخ داده در آن تأثیری بر عملکرد دوربین نیز نخواهد داشت. این دسته از محصولات در رنگبندی‌های مختلف ارائه شده‌اند.

جمع‌بندی

در ابتدای مقاله به لزوم استفاده از محافظ لنز دوربین اشاره کردیم. هرجا سخن از گلس برای گوشی موبایل شود، احتمالاً محافظ صفحه نمایش اولین چیزی خواهد بود که به ذهن شما خطور می‌کند. اما مشخصاً دوربین نیز جزو مهم‌ترین قطعات هر گوشی موبایل بوده و حتی برای بسیاری از افراد، اصلی‌ترین بخش آن محسوب می‌شود. از این رو محافظت از آن در برابر آسیب‌های احتمالی امری ضروری و اجتناب ناپذیر محسوب می‌شود. بدین منظور انواع مختلفی از محافظ‌ها ارائه شده اند که در بخش‌های قبلی به معرفی کامل آن‌ها پرداختیم. این دسته از محصولات از ویژگی‌های کلی مختلفی برخوردار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان ضد ضربه بودن، عدم جذب اثر انگشت و همچنین محافظت از دوربین در برابر تابش شدید نور اشاره کرد. جهت خرید محافظ لنز دوربین به همراه سایر انواع لوازم جانبی گوشی موبایل، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فونی شاپ مراجعه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 200 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 5 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.