سارا ام ار تی نحوه اجرای بست رادیکالی چگونه است؟ آیین نامه بست رادیکالی چیست؟ - سارا ام آر تی

نحوه اجرای بست رادیکالی، از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. اگر این بست به درستی نصب نشود نمی تواند مزیت هایی که دارد نشان دهد. اگر نمی دانید این بست چیست و قیمت آن چقدر است، در ادامه با ما همراه باشید.

 

بست رادیکالی بلوک هبلکس چیست؟

قبل از صحبت در مورد نحوه اجرا کردن بست های رادیکالی، لازم می دانیم به صورت مفید و مختصر در مورد این بست، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. بست های رادیکالی یکی از مهم ترین بست هایی هستند که در دیوار چینی بلوک هبلکس به کار برده می شوند.

به بست های رادیکالی، بست های ارتجاعی نیز گفته می شود و معمولا برای متصل کردن دیوار به سازه قائم و یا هشتگیر کردن دو دیوار به کار برده می شوند. این بست، یک فاصله ۲ سانتی متری بین دیوار و اعضای سازه ای و غیر سازه ای ایجاد کرده و با ایجاد اتصالات نرم، از برخورد هر گونه ضربه به دیوار و خراب شدن آن جلوگیری می کند.

موضوع دیگری که خوب است در مورد این بست گوشزد کنیم، شکل خاصی است که این بست دارد. این بست ها یک خمیدگی داشته و از یک طرف به دیوار و از طرف دیگر نیز به سازه وصل می شوند و به دیوار اجازه می دهند که به مقدار خیلی محدود، در جای خود جا به جا شود. در واقع، همین عامل است که باعث می شود دیوارها در اثر زلزله خراب نشوند.

موضوع مهم تری که به نحوه اجرای بست رادیکالی ارجحیت دارد، کیفیت بست های رادیکالی است. این نوع بست، به دلیل نقش بسیار مهمی که دارد باید گالوانیزه باشد. خوب است بدانید، طبق نظرسنجی های انجام شده توسط فارس، مشرق و ایلنا، سورنا هبلکس یکی از با کیفیت ترین بست ها را عرضه می کند. این بست ها در افزایش ایمنی و استحکام ساختمان، تاثیر فوق العاده ای دارند.

در مورد نحوه اجرای بست رادیکالی چه میدانید؟

نحوه اجرای بست رادیکالی، قواعد و اصول خاص خود را دارد، و با رعایت همین اصول است که ساختمان ها مقاومت خوبی در برابر زلزله پیدا می کنند. نکاتی که در ادامه بیان می کنیم، از جمله نکات اصلی و مهم در نحوه ی اتصال این بست است:

  • بست رادیکالی، نباید با اتصالات کوبشی به سازه های بتنی وصل شود.
  • یک طرف این بست به سازه و طرف دیگر آن نیز به دیوار وصل می شود.
  • طبق آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان، از پیچ و مهره برای اتصال آن به سازه استفاده می کنند.
  • اتصال این بست به دیوار نیز با میخ های ۷ سانتی متری صورت می گیرد.
  • این بست ها باید از فولاد ضد زنگ یا فولاد گالوانیزه ساخته شده باشند.
  • این بلوک به صورت مستقیم به سازه وصل نمی شود؛ برای افزایش ایمنی و استحکام، حدفاصل بین بلوک و سازه را با موادی انعطاف پذیر پُر می کنند.

در آیین نامه ۲۸۰۰ ساختمان همه جزئیات مربوط به نصب بست های رادیکالی به صورت کامل ذکر شده است. با توجه به این نکات می توان مطمئن بود که حضور بست رادیکالی از خراب شدن دیوارها جلوگیری کند.

 

اجرای هبلکس با بست رادیکالی چه مزیت هایی دارد؟

نحوه اجرای بست رادیکالی و نکاتی که در مورد آن باید رعایت شود، ذکر کردیم. نکته ای که لازم می دانیم در تکمیل این بحث به آن بپردازیم، مزیت هایی است که استفاده و نصب بست های رادیکالی دارند؛ این مزیت ها به شرح زیرند:

۱- کاهش هزینه ها؛

یکی از مهم ترین مزیت هایی که می توان در خصوص اجرای هبلکس با بست رادیکالی عنوان کرد، کاهش هزینه ها است. از وقتی، بست های رادیکالی را در ساختمان سازی با بلوک هبلکس به کار بردند، بسیاری از هزینه های مربوط به خرید گیره و قلاب حذف شد. از این طریق می توان با اطمینان کامل گفت که بست های رادیکالی نه تنها هزینه اضافه ای به پروژه ها تحمیل نمی کنند، بلکه قادرند صرفه جویی اقتصادی قابل ملاحظه ای را نیز فراهم آورند.

۲- زودتر تمام شدن پروژه؛

از دیگر مزیت هایی که می توان در خصوص استفاده از بست های رادیکالی در دیوارچینی بلوک هبلکس عنوان کرد، زودتر تمام شدن پروژه است. اگر قرار باشد به خاطر نصب بست های رادیکالی، خیلی از کارهای جانبی حذف شود، پس پروژه زودتر تمام شده و این یک موفقیت در این حوزه به شمار می رود.

۳- عدم نیاز به افراد متخصص؛

افرادی که می خواهند با کمک بست رادیکالی، بلوک های هبلکس را در یک ساختمان به کار ببرند اگر بدانند که چگونه می توانند آن را به کار بگیرند خیلی راحت و سریع می توانند بست رادیکالی را به دیوار وصل کنند.

 

قیمت بست رادیکالی هبلکس چند است؟ نحوه اجرای بست رادیکالی چه تاثیری روی قیمت دارد؟

اول از همه باید بگوییم، نحوه اجرای بست رادیکالی به هیچ عنوان روی قیمت آن تاثیر ندارد. این بست از هر نوعی که باشد و هر کیفیتی که داشته باشد، می بایست به یک شکل به کار برده شود و به همین سبب است که نحوه اجرای آن قیمت را تغییر نمی دهد.

با ذکر نکته ای که در بالا گفتیم این سوال پیش می آید که چه چیزهایی روی قیمت بست رادیکالی هبلکس تاثیر دارد. برخی از پارامترهای تغییر دهنده قیمت این نوع بست به شرح زیر است:

  • گالوانیزه بودن بست ها؛ بست های رادیکالی گالوانیزه، قمیت بالاتری دارند در مقایسه با آنهایی که گالوانیزه نیستند.
  • برند عرضه کننده؛ هر برند با توجه به مصالحی که خود در نظر دارد قیمتی را برای این بست تعیین می کند.
  • متریال به کار برده شده در ساخت بست ها؛ اگر در ساخت و تولید این بست ها از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد، بست ها با قیمت بالاتری به فروش می روند.
  • برندهای معتبر می توانند با کیفیت ترین نوع بست را در اختیار پروژه های عمرانی قرار دهند. بست رادیکالی سورنا هبلکس یکی از با کیفیت ترین بست های موجود است.

کلام آخر

نحوه اجرای بست رادیکالی موضوع صحبت ما در این مقاله بود. امیدواریم نکات ارائه شده موجب افزایش اطلاعات شما شده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 جولای 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.