سارا ام ار تی نحوه استفاده از ماسک ورقه ای - سارا ام آر تی

استفاده از ماسک صورت یک راه سرگرم کننده و آرامش بخش برای بهبود پوست است. در حالی که انواع مختلفی از ماسک ها وجود دارد، ماسک های ورقه ای به دلیل کاربرد آسان آنها محبوبیت زیادی پیدا می کنند. این ماسک ها به صورت یک ورقه پارچه ای شکل تا شده با برش های چشم، بینی و دهان هستند که در مایعی حاوی مواد مغذی به نام سرم یا «اسانس» آغشته شده است. ورق به عنوان یک مانع عمل می کند و در این جوهر قفل می شود تا ماسک حداکثر اثربخشی را داشته باشد. اگر علاقه مند به استفاده از ماسک ورقه ای هستید، ابتدا یک ماسک را بر اساس نوع پوست خود انتخاب کنید و سپس صورت خود را تمیز کنید، ماسک را بپوشید و اقدامات لازم را برای نگهداری مواد در پوست انجام دهید.

انتخاب ماسک مناسب

۱. به دنبال مواد طبیعی باشید.

هنگامی که ماسک های مختلف را مرور می کنید، لیست مواد تشکیل دهنده روی بسته را بررسی کنید. مهم نیست نوع پوست شما، بهتر است از موادی استفاده کنید که طبیعی و به طور کلی برای پوست شما مفید هستند. به دنبال کلمه “ارگانیک” باشید و ماسکی بگیرید که دارای عصاره آلوئه و/یا کیوی باشد.

از ماسک‌هایی که حاوی رنگ‌های مصنوعی، پارابن‌ها و روغن‌های معدنی هستند دوری کنید، زیرا همگی می‌توانند پوست را تحریک کنند.

آلوئه دارای خواص مرطوب کنندگی و پاک کنندگی است که ممکن است به مبارزه با پیری، التیام زخم ها و کاهش آکنه کمک کند.

عصاره کیوی ممکن است به سفت و نرم نگه داشتن پوست شما کمک کند.

۲. مرطوب کننده مناسب پوست خشک

پوست خشک را با مرطوب کننده و آبرسان پوست درمان کنید. مرطوب کننده ها معمولاً با آبرسانی منافذ پوست و به حداقل رساندن خطوط ریز روی صورت شما کار خوبی انجام می دهند. برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته شدن پوست، ماسک ورقه ای حاوی مرطوب کننده هایی مانند هیالورونیک اسید، بوتیلن گلیکول و گلیسیرین تهیه کنید.

۳. آکنه را با ماسک ژل عصاره حلزون پاک کنید.

این برای کسانی که با آکنه دست و پنجه نرم می کنند مفید است زیرا به پوست کمک می کند آب را حفظ کند و همچنین پوست لکه دار را التیام و تسکین می دهد. اگر با جوش سر و کار دارید، به جای یک ماسک نخی معمولی به دنبال یک ماسک ژل ورقه ای باشید، زیرا ماسک ژل ممکن است بیشتر به درمان آکنه کمک کند.

عصاره حلزون برای افرادی که پوست معمولی دارند نیز مفید است.

۴. ماسک ماست مناسب پوست چرب

برای پوست های چرب از ماسک ماست استفاده کنید. این ماسک ها به به حداقل رساندن منافذ شما کمک می کنند و همچنین تولید روغن را تحت کنترل نگه می دارند. علاوه بر این، ماست به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل می کند که به طور موثر منافذ را تمیز می کند.

۵. ماسک ژل شفاف

یک ماسک ژل شفاف برای تسکین پوست حساس تهیه کنید. این نوع ماسک نواحی ملتهب را مرطوب می کند و برای پوست های تحریک شده نیز بسیار تسکین دهنده است. پوست شما را به طرز جذابی نرم و شبنم دار می کند.

این نوع ماسک به ویژه برای افرادی که دارای بیماری های پوستی مانند اگزما هستند مفید است.

۶. ماسک آبرسان مناسب پوست مختلط

اگر پوست مختلط دارید یک ماسک آبرسان طبیعی دریافت کنید. اگر ناحیه تی شما معمولاً چرب است اما سایر نواحی صورت شما خشک هستند، ماسکی تهیه کنید که پاکسازی پوست و آبرسانی را در اولویت قرار دهد. به دنبال مواد طبیعی مانند جلبک دریایی باشید که به پوست کمک می کند تا سموم را دفع کند و همزمان پوست را مرطوب کند.

۷. برچسب محصولات را بخوانید.

اغلب، بسته‌های ماسک ورقه‌ای حاوی اطلاعاتی در مورد اینکه کدام نوع پوست از محصول خاص بیشتر سود می‌برد دارد. برای راهنمایی در این زمینه به بسته بندی مراجعه کنید.

۸. بررسی های آنلاین را بخوانید.

ماسک های ورقه ای زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. اگر احساس می‌کنید بین چند مورد مختلف که به نظر می‌رسد همگی با نوع پوست شما سازگاری دارند، گیر کرده‌اید، آنلاین شوید و نظرات مربوط به هر محصول را جستجو کنید. به سراغ یکی بروید که به نظر می رسد در مجموع بهترین بررسی ها را دارد.

تمیز کردن صورت

۱. صورتت را بشوی.

قبل از قرار دادن ماسک صورت خود را بشویید تا پوست شما به بهترین وجه برای آغشته شدن به ماسک آماده شود. با یک پاک کننده ملایم صورت و آب گرم کف ایجاد کنید و آن را روی پوست خود ماساژ دهید. سپس آن را با آب تازه بشویید و صورت خود را با یک حوله خشک کنید.

اگر پوست چرب دارید، به دنبال یک پاک کننده کنترل کننده چربی باشید که منافذ را عمیقا تمیز کرده و pH را متعادل کند.

اگر پوست خشک یا مختلط دارید، از یک پاک کننده آبرسان استفاده کنید که آلودگی ها را بدون از بین بردن چربی طبیعی شما پاک می کند.

اگر پوست شما حساس است، از پاک کننده های متراکم، کرمی و کف زا استفاده کنید که PH را متعادل می کند.

۲. تونر را به صورت خود بزنید.

تونر با کوچک‌تر نشان دادن منافذ، متعادل کردن pH و برداشتن مواد آرایشی یا کثیفی، پاکسازی را به سطح عمیق‌تری می‌رساند. چند قطره تونر را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را به تمام صورت خود بمالید. این کار پوست شما را برای ماسک آماده می کند تا بتواند از مزایای اسانس به طور کامل بهره مند شود.

صرف نظر از نوع پوستتان، به دنبال تونر باشید که حاوی آلوئه ورا، گل رز، عصاره بابونه، عصاره خیار، اسطوخودوس و/یا اسید هیالورونیک باشد.

اگر پوست چرب دارید، تونر حاوی چوب صندل یا درخت چای تهیه کنید.

اگر پوست معمولی یا مختلط دارید، به دنبال تونر حاوی پوست درخت بید یا فندق جادوگر باشید.

اگر پوست شما خشک و/یا حساس است، از تونر حاوی کالاندولا استفاده کنید.

۳. مواد ماسک را استفاده کنید

بسته ماسک را باز کنید و مواد ماسک را روی پوست خود ماساژ دهید. ماسک ورقه ای را با دقت بیرون بکشید و اسانس را در کف دست خود فشار دهید. ورقه ماسک را دوباره داخل بسته خود قرار دهید و با دستان خود اسانس اضافی را روی پوست صورت، گردن و بالای سینه خود ماساژ دهید.

گذاشتن ماسک

۱. ماسک را بگذارید.

ماسک را دوباره با احتیاط از بسته بندی آن خارج کرده و کاملا باز کنید. آن را روی صورت خود قرار دهید، مطمئن شوید که با سوراخ های چشم، بینی و دهان مطابقت داشته باشد. چند ثانیه ماسک را روی پوست خود فشار دهید تا بچسبد و تا حد امکان تماس داشته باشد.

۲. نگهداری ماسک روی صورت

ماسک را حدود ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. بسته را برای دستورالعمل های زمان بندی بررسی کنید و آنها را به شدت دنبال کنید. بیشتر ماسک‌های ورقه‌ای باید به مدت ۱۵ یا ۲۰ دقیقه روی پوست بماند و نه بیشتر. مقداری موسیقی را روشن کنید و با چشمان بسته به پشت دراز بکشید در حالی که اجازه می دهید ماسک جادویی خود را انجام دهد.

اگر ماسک را برای مدت طولانی روی صورت خود بگذارید، ممکن است خشک شود و شروع به بیرون کشیدن رطوبت از صورت شما کند.

اگر نگران هستید که زمان را از دست بدهید، یک تایمر تنظیم کنید.

۳. ماسک را جدا کنید.

پس از گذشت زمان مناسب، ماسک را با شروع از چانه و کشیدن به سمت بالا جدا کنید. سپس، ماسک را دور بریزید.

نگهداری مایع ماسک در پوست

۱. ماساژ دادن مایع ماسک

مایع باقی مانده را روی صورت خود ماساژ دهید. این اسانس برای پوست شما عالی است، بنابراین در برابر تمایل به اسکراب لایه بردار ، پاک کردن یا شستن آن از روی صورت خود مقاومت کنید. در عوض، از انگشتان خود برای آغشته به اسانسی که روی پوست شما باقی مانده است استفاده کنید.

۲. استفاده از مرطوب کننده

با استفاده از مرطوب کننده همه چیز را قفل کنید. هنگامی که بیشتر اسانس به پوست شما جذب شد، کمی از مرطوب کننده، کرم یا سرم مبتنی بر روغن مورد علاقه خود را در کف دست خود بریزید و سپس آن را روی صورت خود ماساژ دهید. این به عنوان یک مهر و موم بر روی صورت شما عمل می کند که اسانس را در پوست شما قفل می کند.

اگر چین و چروک، تیرگی یا لکه های تیره دارید، پوست خود را با یکی از بهترین سرم صورت آبرسانی کنید.

اگر پوستتان خشک است از کرم یا پماد استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید، از مرطوب کننده های روغنی استفاده کنید.

اگر مطمئن نیستید که از کدام مرطوب کننده استفاده کنید، از یک لوسیون غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

۳. استفاده از ضد آفتاب مناسب

بهترین کرم ضد آفتاب را روی صورت خود قرار دهید. در حالی که آنها حاوی بسیاری از مواد مفید دیگر هستند، اکثر ماسک‌های ورقه‌ای حاوی محافظ در برابر آفتاب نیستند. اگر صبح ها از ماسک ورقه ای خود استفاده می کنید، پس از آن محصولی را روی صورت خود قرار دهید که دارای SPF باشد تا در تمام طول روز از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت کند.

اگر مرطوب کننده شما دارای SPF است، بدون کرم ضد آفتاب بروید.

۴. از ماسک ورقه ای غافل نشوید

هر چند وقت یکبار که می خواهید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید. ماسک های ورقه ای حاوی موادی هستند که برای پوست شما مفید هستند، بنابراین در صورت استفاده مکرر از آن ها هیچ اتفاق بدی رخ نمی دهد. برای بهبود بهینه پوست، یک یا دو بار در هفته از ماسک های ورقه ای استفاده کنید. یا، به سادگی از ماسک های ورقه ای هر دفعه که به نظر می رسد پوست شما به آن نیاز دارد استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.