سارا ام ار تی همه چیزدرباره ابدومینوپلاستی - سارا ام آر تی

داشتن اندامی متناسب، شکمی صاف با پوستی سفت آرزوی هر فرد خوش اندام و زیبایی است. امروزه با توسعه روش های نوین بالینی می توان به راحتی به این هدف دست یافت. یکی از راه های رفع چاقی موضعی در ناحیه شکم، ابدومینوپلاستی توسط بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران است.

ابدومینوپلاستی چیست ؟

ابدومینوپلاستی یک درمان بالینی و جراحی است، بنابراین برای داشتن شکمی صاف و شکل باید در انتخاب این روش دقت کنید. در این جراحی با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت شدن عضلات دیواره شکم، ناحیه شکم صاف و بدون برآمدگی یا چین و چروک می شود. اگرچه با این جراحی می توانید برای رفع چاقی شکم لیپوساکشن را انتخاب کنید، اما ابدومینوپلاستی مانند لیپوساکشن نیست و متفاوت است. زیرا هدف از لیپوساکشن فقط حذف چربی است که در طی آن شلی پوست یا عضلات شکم ترمیم نمی شود. حتی ممکن است بعد از لیپوساکشن پوست به خوبی جمع نشود و به حالت اولیه برگردد اما در ابدومینوپلاستی ظاهر شکم کاملا تغییر می کند و این ناحیه باریک و زیباتر می شود.

در حین عمل، عضلات شکم سفت می شوند، پوست شل و چربی اضافی برداشته می شود، شکل کلی شکم بیرون زده اصلاح می شود و ناحیه شکم بهتر به نظر می رسد. در جراحی ابدومینوپلاستی توسط بهترین دکتر ابدومینوپلاستی ، ناحیه ای از شکم که به دلیل افزایش یا کاهش وزن، بارداری یا از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست شکل اولیه خود را از دست داده است، می تواند بافت سفت و متناسب خود را بازیابد. در این فرآیند چین و چروک های اضافی و چربی های سرسخت از بین رفته و در نتیجه زیبایی و جوانی به این ناحیه از بدن باز می گردد.

سایت پزشکا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدید ترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی ، سلامتی و زیبایی است ، تمامی بازدیدکنندگان سایت پزشکا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند . بنابراین تبلیغات در سایت پزشک برای پزشکان ، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه های پزشکی و زیبایی می تواند کاملا هدفمند باشد.

ابدومینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

ابدومینوپلاستی یکی از رایج ترین روش های درمانی برای زنان و مردان است، به خصوص آنهایی که بدنشان به دلیل کاهش وزن یا تغییرات دیگری مانند بارداری دچار تغییرات قابل توجهی شده است. در واقع، شل شدن پوست و چربی اضافی در شکم بعد از بارداری یا کاهش وزن بسیار رایج است. این پوست افتاده می تواند در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم باشد و ممکن است به راحتی با این روش ها پاک نشود. همانطور که گفته شد، ابدومینوپلاستی برای طیف وسیعی از مردان و زنان مناسب است، از جمله:

  • افرادی که وزن قابل توجهی از دست داده اند و می خواهند پوست شل باقی مانده از تغییر وزن خود را از بین ببرند،
  • افراد مسنی که دارای ضعف در عضلات شکمشان می باشند،
  • کسانی که به دنبال رسیدن به اندام ایده آل و اصلاح فرم بدن خود هستند،
  • خانم هایی که بعد از بارداری دچار تغییر فرم در بدن و ناحیه ی شکم شده اند.

البته لازم به ذکر است که اگر خانمی هستید که همچنان قصد بچه دار شدن دارید، ممکن است این جراحی برای شما مناسب نباشد و احتمالا باید آن را به بعد از زایمان موکول کنید، زیرا در حین این جراحی عضلات شکم شما سفت می شود و اگر در آینده باردار شوید، این عضلات می توانند جدا شده و باعث فتق شوند. همچنین اگر همچنان در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید منتظر بمانید تا وزنتان تثبیت شود و به مقدار مناسب برسد و قبل از آن عمل جراحی شکم انجام ندهید. همچنین ذکر این نکته ضروری است که عمل جراحی شکم باعث ایجاد اسکار در ناحیه شکم می شود و این زخم جراحی معمولاً برای مدت طولانی روی پوست باقی می ماند.

مزایای ابدومینوپلاستی

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، بین سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴، جراحی های شکم ۸۷ درصد افزایش یافته است. تقریباً همه این عمل‌ها به‌جای دلایل درمانی به دلایل زیبایی انجام می‌شوند، اما ابدومینوپلاستی علاوه بر اهداف زیبایی، مزایای درمانی نیز دارد. شامل:

کاهش بی اختیاری ادرار : پس از زایمان طبیعی، برخی از زنان هنگام سرفه، عطسه، ورزش یا حتی خندیدن دچار بی اختیاری ادرار می شوند. در بیشتر موارد، این مشکل بدون جراحی قابل درمان است. اما برای افرادی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند، چندین مطالعه نشان داده اند که ابدومینوپلاستی می تواند به بهبودی آنها کمک کند. در طی این عمل با استفاده از بافت های نرم نزدیک ناحیه لگن، انسداد جزئی در مثانه ایجاد می شود و در نتیجه بی اختیاری ادرار کاهش می یابد.

بهبود و اصلاح فرم شکم : پس از کاهش وزن شدید یا بارداری های چند قلو، عضلات معده تحریک شده و متورم می شوند و رژیم غذایی یا ورزش به تنهایی نمی تواند به بهبود وضعیت کمک کند. ابدومینوپلاستی عضلات ضعیف را تقویت می کند و ضمن از بین بردن پوست و چربی اضافی، شکم را صاف می کند و تورم را از بین می برد. عضلات ضعیف شکم اغلب با انحنای ستون فقرات به جلو یا عقب همراه است. بعد از جراحی ابدومینوپلاستی، به لطف سفت شدن عضلات ستون فقرات، می تواند به حالت اولیه خود بازگردد. همچنین در تسکین انواع خاصی از کمردرد و بهبود وضعیت جسمانی شرکت می کند.

بهبود فتق شکم : فتق شکمی زمانی رخ می دهد که روده یا بافت شکمی از دیواره شکم بیرون بزند. عوامل زیادی در بروز این عارضه دخیل هستند، از جمله ضعف شکم به دلیل کاهش وزن بیش از حد یا اعمال جراحی خاص. هنگامی که فتق شکمی ایجاد می شود، عود مجدد آن شایع است. اغلب جراح از تکنیک های ابدومینوپلاستی برای ترمیم فتق و تقویت دیواره شکم استفاده می کند تا از تکرار آن جلوگیری کند. در این مورد، ترکیب روش های مختلف در حین جراحی نه تنها بی خطر است، بلکه بسیار راحت است زیرا می تواند هزینه های پزشکی و زمان بهبودی را کاهش دهد.

کلام آخر

هر فردی که تصمیم به جراحی ابدومینوپلاستی خود توسط بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران را دارد ، حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران کرده است ، این کار کاملا منطقی است چرا که تبحر و تجربه پزشک تاثیر بسیاری در نتیجه نهایی ابدومینوپلاستی دارد ، انتخاب بهترین دکتر ابدومینوپلاستی در تهران به شما کمک می کند تا یک عمل حرفه ای خوب و همچنین مراقبت های قبل و بعد از عمل را تجربه کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 246 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.