سارا ام ار تی کناف دور باکس – مشخصات و قیمت - سارا ام آر تی

در دنیای مدرن، هر ساله تغییرات زیادی در صنعت ساخت و ساز، طراحی و دکوراسیون صورت می‌گیرد. به موجب پیشرفت‌های حاصل شده در این صنعت، هر ساله مصالح زیبا و ظریفی با کیفیت بالاتر و مشکلات کمتر تولید می‌شوند.

کناف، که به عنوان سقف کاذب از آن استفاده می‌شود، یکی از انواع همین مصالح است. امروزه افراد بسیاری در طراحی و دکوراسیون آپارتمان‌ها و یا خانه‌های ویلایی از انواع کناف استفاده می‌کنند. کناف‌ها علاوه بر استفاده‌ی دکوراتیو، برای اجرای انواع نورپردازی‌ها هم بسیار مناسب است.

 

کناف دورباکس چیست؟

کناف دورباکس که نوعی از طراحی دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود، دور تا دور سقف پذیرایی یا اتاق نشیمن اجرا می‌شود. از دیگر مکان‌هایی که با کناف دورباکس جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کند، مزون‌ها، گالری‌ها و مغازه‌های لوکس هستند.

 

نام دیگر دورباکس، باکس نور مخفی است. با استفاده از کناف دورباکس، فضا و نورپردازی منزل بسیار شیک و مدرن می‌شود. دورباکس کناف، از جنس گچ است؛ اما در مقابل با گچ‌کاری‌های قدیمی، ضخامت کمتری دارد. با توجه به سلیقه‌ی مشتری و نیازِ محیط، می‌توان دورباکس کناف را به صورت تک پله‌ای، دو یا حتی سه پله اجرا کرد.

کناف دور باکس

عرض کناف دور باکس چقدر است؟

طبق استانداردها، عرض کناف دور باکس ۴۰ سانتی متر است. در ساختار کناف دور باکس، پیشانی کناف باکس نور مخفی متغیر است. چنانچه ارتفاع سقف ۲٫۸ سانتی متر به بالا باشد، می‌توان از باکس‌های ۱۰ سانتی متری تک پله، دو یا سه پله استفاده کرد.

درصورتی که ارتفاع سقف، کمتر از ۲٫۸ سانتی متر باشد، بنا بر نیاز و شرایط محیط، برای جلوگیری از ایجاد حس خفگی، باید عرض و تعداد پله‌های کناف دور باکس را کمتر کرد.

بهترین متریال کناف دور باکس چیست؟

کناف از جنس پروفیل سبک، ورق گالوانیزه و گچ است. مرغوبیت و سبک بودن سازه‌ها در اجرای کناف دورباکس نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

 

انواع کناف دور باکس

کناف دور باکس انواع مختلفی دارد و ممکن است همه‌ی افراد با کاربرد هر یک از آن‌ها آشناییت نداشته باشند. بنابراین برای طراحی و اجرای کناف دور باکس، نیاز به آنالیز محیط و ارائه‌ی مشاوره به مشتریان گرامی می‌باشد.

 

کناف دور باکس ساده:

در نوع کناف دور باکس، کناف به صورت دور تا دور، تک پله و بدون هیچگونه باکس یا شکل خاص اجرا می‌شود. این نوع کناف‌ علاوه بر سلیقه و انتخاب مشتری،  به خصوص برای ارتفاع سقف‌های ۲٫۸ سانتی متر و کمتر اجرا می‌شود.

کناف دور باکس

 

کناف دور باکس دو پله

کناف دور باکس دو پله و سه پله، عموما مناسب برای سقف‌هایی با ارتفاع ۲٫۸ سانتی متر به بالا هستند. توصیه می‌شود از این نوع کناف دور باکس، برای محیط‌های بزرگ استفاده شود؛ زیرا به از هر پله، از ارتفاع سقف کم شده و فضا کمی کوچکتر به نظر می‌رسد.

 

کناف دور باکس سقف

کناف دور باکس‌ها قابل نصب روی دیوار و روی سقف هستند. کناف دور باکس سقف، در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منازل، طرفداران بیشتری نسبت به نوع دیواری آن دارد.

 

کناف دور باکس باکس‌دار:

در این نوع کناف غیر از کناف دور باکس، یک یا چند باکس هم در وسط اجرا می‌شود.

کناف دور باکس

 

مزایای کناف دورباکس

استفاده از کناف دورباکس در طراحی دکوراسیون داخلی، مزایایی را به همراه دارد؛ که دانستن آن‌ها به تصمیم گیری بهتر افراد، کمک می‌کند. در ادامه به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

  • قابلیت انعطاف پذیری در طراحی و اجرا
  • طراحی و اجرا در بازه‌ی زمانی کوتاه
  • اجرای آسان و قیمت مناسب
  • دارای قابلیت رنگ آمیزی
  • قابل نورپردازی طبق سلیقه‌ی مشتری
  • اعث شیک و لوکس شدن فضا می‌شود
  • بهبود پخش نور در محیط
  • عدم نیاز به تخریب و بازسازی منازل قدیمی

 

معایب کناف دورباکس

استفاده از هر نوعی از مصالح برای برای طراحی و دیزاین، مزایا و معایبی دارد. پرداختن به معایب هم به اندازه‌ی مزایای استفاده از کناف دور باکس مهم و ضروری است. در حقیقت معایب کناف دورباکس، مستیما مربوط به خودِ کناف نیست؛ بلکه مشکلات اجرا و وضعیت نامناسب سقف، باعث به وجود آمدن این معایب می‌شود.

  • عدم مقاومت نسبت به رطوبت ( در صورت عدم استفاده از ورق کناف‌های ضد آب )
  • عدم مقاومت نسبت به ضربه ( برای افزایش استحکام بهتر است آن را گچ اندود کنید )
  • پخش گرد و خاک در زمان نصب ( توصیه می‌شود در منازل، قبل از سکونت کناف را اجرا کنید)
  • اجرای کناف مستلزم حضور و اجرا توسط تیم حرفه‌ای است
  • اهمیت استفاده از کناف و سازه‌های سبک (در صورت استفاده از کناف نامرغوب، به مرور زمان ممکن است کناف دورباکس به اصطلاح شکم دهد)

 

قیمت کناف دورباکس

قیمت کناف دور باکس به دلیل انعطاف پذیری بالا در طراحی و اجرا، متفاوت است. علاوه بر آن، نوع کناف دور باکس، دستمزد تیم اجرایی، لامپ‌ها و … استفاده شده در زمان اجرا نیز باید محاسبه شوند. در جدول زیر به طور حدودی قیمت‌ها ذکر شده‌اند.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 174 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.