سارا ام ار تی یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان با انگلیشدان - سارا ام آر تی

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان با انگلیشدان

به گزارش جهان نیوز؛ به نقل از وبسایت آموزش زبان انگلیسی انگلیشدان، «محسن کشاورزی» از بهترین اساتید زبان انگلیسی در ایران، نترسیدن، لذت بردن، تمرین هوشمندانه و تمرکز بر تقویت اسپیکینگ را میانبر های طلایی یادگیری زبان می داند و گفته های خود را نیز با قدرت اثبات می کند. این در حالیست که بسیاری از زبان آموزان از این ترفند ها غافل هستند.

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بعضا تعابیر مختلفی از یادگیری زبان انگلیسی به وجود می آید. در اینجا منظور یادگیری کاربردی و واقعی بوده که زبان آموز بتواند از دانش خود در موقعیت های واقعی مثلا هنگام کار یا خرید در یک کشور خارجی استفاده کند. به همین علت هم وبسایت های آموزشی قوی ایرانی، مانند چطور، انگلیشدان و چرب زبان روش های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی ارائه می کنند.

در این مقاله نکات بسیار مهمی مطرح می شود که آنها را بدون شک می توان شاه کلید دستیابی به سریع ترین زمان یادگیری معرفی نمود. فرقی هم نمیکند که از چه روشی برای یادگیری استفاده می کنید؛ شرکت در کلاس های گروهی و یا کلاس های آموزش خصوصی زبان و یا حتی مطالعه در منزل.

آموزش زبان انگلیسی از صفر با نهایت سرعت

اولین و مهم ترین نکته ای که برای آموزش زبان های خارجه در کمترین زمان مطرح می شود این است که زبان آموز باید شجاع و نترس باشد. این وجه تمایزی بسیار مهم در یادگیری مهارت های مختلف و نه فقط زبان انگلیسی است. به این معنا که اگر فردی در حال یادگیری زبان انگلیسی است، باید بدون توجه به سطح خود و اشتباهات کم یا زیادی که دارد، از دانش خود در موقعیت های واقعی استفاده کند.

این که فرد نگران این باشد که در صورت اشتباه کردن مورد تمسخر دیگران واقع شود، فرایند یادگیری را برای خود سخت و بلند کرده است. بعضا زبان آموز با خودش فکر می کند که حالا زود است که بخواهم محکم و با اعتماد به نفس و حتی در جمع به انگلیسی صحبت کنم. و اینکه بر این باور است که دیگران راجع به او فکر های بدی می کنند و می گویند زیاد از حد ذوق زده شده است.

زبان آموزان باید افکاری از این قبیل را باید به طور کلی کنار گذاشته و با هر سطح دانشی که دارند، در مواقع مختلف شروع به استفاده از آن کنند، با دوستان خود مکالمه کنند و تمامی مهارت های خود را در شرایط واقعی تقویت و امتحان کنند.

رابطه یادگیری سریع زبان انگلیسی و لذت بردن از آن

برای آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد در کمترین زمان، باید از مسیر انجام آن لذت ببرید. این از نکات بسیار جالبی بود که محسن کشاورزی، مدیر مجموعه آموزش آنلاین زبان انگلیشدان به آن تاکید کرده و آن را نکته ای مثبت با ظاهری منفی در فرایند یادگیری زبان معرفی می کند. چرا که باور عمومی بر این است که چیز هایی که مفید هستند معمولا لذت بخش نیستند و بالعکس چیز های مضر اغلب لذت بخش به نظر می رسند.

ولی زبان آموزان برای یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان ممکن در منزل باید تا می توانند از آن لذت برده به خصوص اگر هدف فقط تقویت زبان عمومی و تقویت مکالمه باشد و نه آماده شدن برای امتحاناتی از جمله آزمون آیلتس.

مثلا در مورد تمرینات تقویت لیسنینگ باید منابعی انتخاب شوند که آنها را دوست داریم. این منابع می تواند سریال، فیلم، موسیقی، مستند و سایر موارد را در بر بگیرد. مثلا اگر فرد به ژانر کمدی و سریال هایی از قبیل فرندز علاقه دارد، نباید خود را مجبور به مشاهده ی مستند های علمی کسل کننده کند. و یا برای تقویت ریدینگ باید از کتاب ها، مجلات و هر منبعی استفاده شود که فرد از خواندن آن لذت می برد. البته سطح منبع مورد نظر نیز باید متناسب با سطح دانش فرد باشد.

فایده لذت بردن از فرایند آموزش زبان این است که نه تنها مدت زمان یادگیری را کاهش می دهد، بلکه و مهم تر از آن باعث می شود تا زبان آموز از فرایند یادگیری خسته نشده و تا انتهای مسیر به آن پایبند و متعهد بماند.

تمرینات باید هوشمندانه باشد

هوشمندی از اهمیت بسیار بالایی در یادگیری زبان و هر مهارت دیگری برخوردار است. معمولا بیشتر بر روی داشتن استمرار در تمرینات تاکید شده و مثلا گفته می شود که روزانه لااقل باید دو ساعت صرف آن شود. نکته ای که معمولا فراموش می شود مبحث کیفیت یادگیری است که اغلب با کمیت آن اشتباه گرفته می شود. در واقع ۱ ساعت تمرین درست، اصولی و هوشمندانه از ۱۰ ها ساعت تمرینات بی هدف و کم بازده بسیار بهتر عمل می کند.

به منظور پیروی از اصول تمرینات هوشمندانه، قبل از هرگونه اقدامی برای یادگیری زبان، ابتدا باید روش های درست، سریع و اصولی آن را پیدا کرده و مطالعه کنید.

به این منظور کافی است تا از مقلات آموزشی وبسایت انگلیشدان استفاده کنید. ابتدا کلمه انگلیشدان را در مرورگر خود جستجو کنید. سپس وارد وبسایت انگلیشدان شده و از آنجا به قسمت مقالات آموزشی بروید. در آنجا می توانید هر آنچه برای یادگیری سریع و کاربردی زبان انگلیسی نیاز دارید را پیدا کنید. تمامی این آموزش ها به صورت کاملا رایگان و مطابق با استاندارد های روز جهانی تهیه شده است.

نکته مهم بعدی نیز این است که برای یادگیری زبان انگلیسی، منتظر زمان های خالی و تخصیص دادن آنها به این کار نباشید. کافی است تا از زمان های مرده و بلا استفاده برای تقویت زبان خود استفاده کنید. از میان آنها می توان به زمانی اشاره کرد که فرد مشغول رانندگی جهت رسیدن به مقصد مشخصی می باشد. در این زمان می توانید به جای گوش دادن به موزیک و یا اخبار، فایل صوتی لیسنینگ انگلیسی گوش کنید و یا با خودتان به زبان انگلیسی مکالمه داشته باشید.

تقویت اسپیکینگ باید در مرکز توجه باشد

تقریبا می توان گفت که زبان انگلیسی را با هر هدفی که می آموزید، نقویت مهارت گفتاری، مهم ترین و البته چالش برانگیز ترین قسمت آن است. با وجودیکه اغلب زبان آموزان با این مسئله مشکل دارند، مقاله تقویت اسپیکینگ بدون کلاس انگلیشدان، روش هایی بسیار کاربردی را آموزش می دهد که می توانید حتی بدون رفتن به یک کلاس خصوصی زبان و یا حتی کلاس های گروهی، مکالمات انگلیسی خود را به طور چشمگیری قوی تر کنید.

توجه داشته باشید که تمریناتی که جهت تقویت مکالمه انجام می شود، جنبه های بسیار زیادی از دانش شما را به چالش کشیده و موجب پیشرفت سریع شما می شوند. این تمرینات علاوه بر تقویت اسپیکینگ می توانند موجب تقویت تلفظ و لهجه، یادگیری لغات انگلیسی و یادگیری گرامر شوند. در واقع زبان آموزان می توانند با یک تیر چند نشان بزنند و گام های بلندی در مسیر آموزش زبان انگلیسی بردارند.

به طوری که توصیه می شود با هر هدفی که انگلیسی را مطالعه می کنید، تمرینات تقویت گفتار را در اولویت قرار دهید. البته این فقط به شرط آن است که از روش های اصولی، استاندارد و پر بازده آن استفاده کنید.

منبع: جهان نیوز

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 205 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.