سارا ام ار تی این میوه خون را تصفیه، یبوست و نفخ را برطرف، ورم روده و معده را درمان و کبد را تقویت می کند - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۳۲۳۹۳

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۹ دي ۱۴۰۱ – ۱۲:۳۳

به گزارش سارا ام آر تی، نام خانواده : Vitaceae خواص درمانی انگور ۱-تصفیه کننده خون ۲- برطرف کننده یبوست ۳- تمیز کننده سینه ۴- درمان کننده ورم روده و معده ۵-  ضد اسهال ، ضد نفخ ۶- درمان کننده نقرس

مالیدن آب انگور به صورت موجب طراوت پوست و روشنی چهره می شود. روغن هسته انگور ضد یبوست است. غوره انگور در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است.

آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید بوده و به دلیل دارا بودن تارتارات پتاسیم در درمان رماتیسم و سیاتیک کاربرد دارد.  آب غوره کبد را تقویت کرده ، مسکن و ضد درد است . غرغره کردن با آب غوره موجب بهبودی گلو درد و ورم گلو می شود.

بنابر گزارش پژوهشکده گیاهان دارویی، برگ انگور قابض بوده و دمکرده آن برای درمان اسهال و استفراغ ، بند آورنده خون ریزی و ضد اگزما است ، شستشوی دست و پا با جوشانده برگ انگور موجب برطرف کردن سرما زدگی می شود. دمکرده برگ انگور: برای رفع واریس و ورم ملتحمه مورد استفاده قرار می گیرد.

جوشانده برگ انگور : برای برطرف کردن سرما زدگی دست و پا مورد استفاده قرار می گیرد. دست و پای سرما زده را به مدت ۱۵ دقیقه در داخل جوشانده ماساژ دهید. انگور دارای طبع گرم است. و انواع ویتامین ها بخصوص ویتامین C  را دارا می باشد. بومی مناطق معتدل گرم بوده و در کشور عزیزمان به عنوان میوه پر طرفدار مورد کشت قرار می گیرد.

منابع: مصطفوی اسلام ، گیاهان دارویی به انتضمام طب سنتی آذربایجان. چاپ سوم .انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تهران .۱۳۹۱٫

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 19 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.