سارا ام ار تی تاثیر عجیب حالات صورت بزرگسالان حین غذا خوردن بر رغبت کودکان به غذایی خاص - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۰۵۷۴۰

تاریخ انتشار: سه شنبه ۰۷ دي ۱۴۰۰ – ۲۰:۱۳

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه استون انگلستان روی ۱۱۱  کودک بین ۴ تا ۶ ساله نشان می دهد نوع تغذیه والدین چه تاثیری در رفتارهای تغذیه ای کودکان دارد. در این پژوهش، به کودکان یکی از سه ویدیوی از پیش تهیه شده، نشان داده شد. در دو ویدیو، کودکان بزرگسالان ناآشنا را تماشا می کردند که در حال خوردن کلم بروکلی خام با حالت صورت مثبت یا خنثی بودند. ویدئوی سوم که به عنوان کنترل کننده استفاده شد، مربوط به غذا نبود.
در ادامه تحقیقات، محققان کلم بروکلی خام را به بچه ها داده و از یک مقیاس هفت درجه ای از دور شدن کودکان از کلم تا قورت دادن و پذیرش آن استفاده کردند. در ادامه میزان مصرف سبزیجات و تعداد دفعاتی که کودکان این غذا را چشیدند اندازه گیری شد.
پژوهشگران با بررسی موارد فوق دریافتند کودکانی که در معرض تصاویر ویدیویی بزرگسالان از خوردن کلم بروکلی قرار می ‌گیرند، در مقایسه با بچه‌ هایی که تصویر دیگری دیده بودند، اشتیاق بیشتری نسبت به خوردن سبزیجات داشته و به طور متوسط دو برابر بیشتر از گروه کنترل، سبزیجات مصرف کردند. به طور خاص، کودکانی که ویدیوهای سبزیجات را تماشا کردند به طور متوسط  ۱۱ گرم و کودکانی که تصاویر نامرتبط به غذا دیده بودند ۵ گرم بروکلی خوردند. 
این یافته ها می تواند به کودکان کمک کند تا سبزیجات کمتر محبوبی مانند بروکلی را که قبلا امتحان نکرده اند، بیشتر بپذیرند.
کتی ادواردز (Katie Edwards)  یکی از پژوهشگران این مطالعات، در بیانیه ‌ای اعلام کرد: یک توضیح برای تأثیر مفید حالات مثبت صورت در حین غذا خوردن می ‌تواند این باشد که لذت بردن از غذا به ناظر اطلاعاتی در مورد ایمنی و خوش طعم بودن غذا می ‌دهد. بنابراین، کودکان ممکن است پس از تماشای لذت بزرگسالان از خوردن، بروکلی بیشتری خورده باشند، زیرا معتقد بودند که خوردن بروکلی لذت بخش است.

محققان در کمال شگفتی متوجه شدند که دیدن بزرگسالان در حال لذت بردن از مصرف کلم بروکلی خام بر تمایل اولیه کودکان برای امتحان این سبزی تأثیری ندارد. این موضوع نشان می دهد که لبخند زدن در حین خوردن سبزیجات سبز می تواند کودکان را به خوردن آن ها تشویق کند.

ادواردز در انتها افزود: تحقیقات بیشتری برای تعیین میزان قرار گرفتن  کودکان در معرض بزرگسالانی که از کلم بروکلی لذت می‌ برند کافی است و اینکه آیا این اثرات در طول زمان باقی می ‌مانند یا خیر.

جزییات و شرح کامل یافته های این پژوهش در مجله تخصصی Appetite منتشر شده است.
منبع: سیناپرس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 375 views بار دسته بندی : رژیم و تغذیه تاريخ : 29 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها