سارا ام ار تی رفع تشنگی روزه داری با گیاهی که به عنوان غذای برتر آینده معرفی مـی شـود - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۳۶۴۳۶

تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ – ۱۷:۲۴

به گزارش سارا ام آر تی، خرفه به عنوان غذای برتر آینده معرفی مـی شـود، چـرا کـه دارای بسیاری از ترکیبات مغذی و خصوصیات آنتـی اکسـیدانی است. گیاه خرفه از جمله منابع غنی آنتی اکسیدان و اسید های چرب می باشد.

مصرف خرفه گرمی و حرارت را فرو می نشاند، همچنین برای رفع و پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان بسیار مفید است, بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود. مصرف خرفه، خشکی ، گرمی و حرارت را فرو می نشاند و باعث برطرف شدن و از بین رفتن دردهایی که ناشی از حرارت و گرمی در بدن است می شود. و در درمان اختلالات و التهابات مجاری ادراری موثر است.

بررسی ها نشان می دهد در مناطقی که این گیـاه مصـرف می شود شیوع پایین سرطان و بیماری قلبی گزارش شده اسـت که احتمالاً به علت وجود اسـیدهای چـرب امگـا ۳ موجـود در خرفه است مواد موثره این گیاه شامل اگزالیک اسید، کینامیک اسید، کافئیک اسید، مالئیک اسید، اسید سیتریک، کومارین ها، فلاونوئیدها، آلانین،تانن، آلفا لینولئیک اسید و گلیکوزوئیدهای منوتروپینی می باشد و مشخص شده که آلکالوئیدها از جمله مهم ترین مواد شیمیایی این گیاه می باشد. 

بنابر اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی، خرفه منبع غنی از آنتی اکسیدانهایی مانند ویتامین A ،B1 ،B2 ،C ،E ،بتا کاروتن و سایراسید آمینه های ضروری است. همچنین این گیاه منبع غنی از مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، فسفر، مس و پتاسیم می باشد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 106 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 2 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.