سارا ام ار تی گیاهی با خواص دارویی فراوان/ کاهش فشار و چربی و دیابت تا مفید برای تیروئید و پروستات - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۱۴۷۵۳

تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ – ۱۸:۴۱

به گزارش سارا ام آر تی، زنجبیل طی سالیان دراز، چه در طب سنتی و چه در طب مدرن، از اهمیت بسیاری برخوردار است و به هیچ عنوان نیز نمی‌توان خواص و مزایای آن را نادیده گرفت. علاوه بر این، زنجبیل در کمک به هضم غذا، کاهش حالت تهوع و کمک به مبارزه با آنفولانزا و سرماخوردگی نیز موثر است.

در ادامه برخی خواص زنجبیل را آورده‌ایم:

    زنجبیل برای فشار خون

از خواص زنجبیل می‌توان به کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و قندخون در بدن اشاره کرد. به ‌علاوه اینکه مصرف آن باعث کاهش فشار خون هم می‌شود. زنجبیل یک داروی طبیعی برای درمان فشار خون بالاست. دقت داشته باشید که بیمارانی که داروی فشار خون مصرف می‌کنند نباید زنجبیل مصرف کنند، چراکه مصرف زنجبیل باعث افت فشار خون می‌شود.

    زنجبیل برای دیابت

خاصیت ضدالتهابی زنجبیل از عوارض دیابت پیشگیری می‌کند. به‌ علاوه اینکه مصرف زنجبیل باعث بهبود قند خون ناشتا می‌شود.

    زنجبیل و کاهش خطر سقط جنین

 مصرف زنجبیل در دوران بارداری، باعث کاهش کلسترول خون، تقویت سیستم ایمنی جنین و رفع حالت تهوع صبحگاهی می‌شود. مصرف متعادل زنجبیل در ماه‌های ابتدایی بارداری خطر سقط جنین را برطرف می‌کند.

    زنجبیل برای رفلاکس معده

 زنجبیل سرشار از مواد شیمیایی، آنتی‌اکسیدان و ترکیبات فنلی است که با کاهش انقباضات معده و التهاب، احتمال بازگشت اسید معده به مری و رفلاکس معده را کاهش می‌دهد.

    زنجبیل برای پرکاری تیروئید

 زنجبیل سرشار از منیزیم، پتاسیم، آنتی‌اکسیدان جینجرول، مس، منگنز و ویتامین B6 است که علائم پرکاری تیروئید را کاهش می‌دهد. به‌ علاوه اینکه، کاهش التهاب بدن به ‌واسطه مصرف زنجبیل روی اختلالات تیروئیدی ناشی از التهاب تأثیر می‌گذارد.

    زنجبیل برای پروستات

 مصرف زنجبیل با تضعیف سلول‌های سرطانی، اختلال در رشد سلول‌های سرطانی و از بین بردن سلول‌های سرطانی می‌تواند از پیشرفت سرطان پروستات جلوگیری کرد.

    زنجبیل برای کرونا

 خواص بی‌نظیر زنجبیل در تقویت سیستم ایمنی، درمان بیماری‌های تنفسی، ویژگی ضد ویروسی و جلوگیری از ایجاد لخته خون از آسیب ریوی و تشدید بیماری‌زایی ویروس کرونا جلوگیری می‌کند. به ‌علاوه اینکه مصرف زنجبیل برخی از علائم کرونا مانند درد عضلانی، تب، سرفه، تهوع و خستگی در بیماران کرونایی را کاهش می‌دهد.

    زنجبیل و کبد چرب

مصرف زنجبیل با بالا بردن متابولیسم و سوخت‌وساز بدن باعث کاهش جذب چربی در اندام‌های داخلی می‌شود. خاصیت آنتی‌اکسیدانی زنجبیل تری گلیسیرید خون را کاهش داده و برای درمان کبد چرب تجویز می‌شود. مصرف زنجبیل با کاهش التهاب و رشد سلول‌های سرطانی از سرطان کبد هم جلوگیری می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 17 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.