سارا ام ار تی گیاهی که خون را تصفیه، فشار خون را کنترل، سرفه های سخت و سرطان معده را درمان می کند - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۲۱۸۶۴

تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ – ۱۰:۳۷

به گزارش سارا ام آر تی، ساره حسینی عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: شبدر سفید گیاهی دائمی و یک‌ساله از خانواده نخود که برگ‌های مرکب سه برگچه‌ای دارد و طبیعت این گیاه گرم و تر است.
حسینی با بیان این که دم‌کرده آن خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد، گفت: از سرشاخه‌های گل‌دار آن در طب گیاهی، در بیماری برونشیت و به‌عنوان تصفیه‌کننده خون نیز از آن استفاده می‌شود. برای درمان سرفه‌های سخت همراه با عسل مصرف می‌شود، در افراد مبتلا به سرطان گلو نیز به‌صورت غرغره مفید است.
عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای آرامش اعصاب و رفع حالت گرگرفتگی یائسگی از آن استفاده می‌شود، افزود: برای سرطان معده نیز مصرف آن مؤثر و مفید است و ضماد آن در غده‌های سرطانی کاربرد دارد. شبدر سفید روند پیری پوست را کُند می‌کند. جریان خون عروقی و فشارخون را بهبود می‌بخشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌نماید. به علت وجود کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
بنابر گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، دکتر ساره حسینی در مورد مصرف این گیاه گفت: میزان مصرف آن ۱ تا ۵ گرم به‌صورت دم‌نوش بوده و دو بار در روز انجام می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 25 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.