سارا ام ار تی گیاهی که ضد کبد چرب و چاقی است و تورم و قرمزی کیسه صفرا را درمان می کند - سارا ام آر تی

کد خبر: ۲۴۳۸۰۵

تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ – ۱۱:۲۳

به گزارش سارا ام آر تی، در حالی که ممکن است شبیه طلسمی از مجموعه فیلم های هری پاتر به نظر برسد، اما گیاه Mallotus furetianus (MF) که در واقع یک گیاه استوایی است در برخی از مناطق هند و در جزیره هاینان در سواحل جنوبی چین یافت می شود. این گیاه سال‌ها است که به عنوان نوشیدنی به نام شان کو چا مصرف می‌ شود و در طب عامیانه به عنوان درمان بیماری کولسیستیت شناخته می ‌شود که تورم و قرمزی کیسه صفرا است.

این گیاه کنجکاوی دانشمندان علاقه مند به خواص درمانی آن را برانگیخته است. به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه نشان داد که این گیاه می تواند تأثیر مثبتی بر فلور روده در موش ها داشته باشد که منجر به سطوح بهتر پروتئین و چربی در خون می شود. محققان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا (OMU) در ژاپن نیز دریافتند که می تواند به پیشگیری از بیماری کبد چرب ناشی از مصرف الکل کمک کند.

اکنون، برخی از همان محققان عمیق‌تر به خواص بالقوه افزایش سلامت گیاه MF پرداخته ‌اند تا ببینند آیا این گیاه می ‌تواند به مبارزه با چاقی کمک کند یا خیر. محققان گروهی متشکل از ۳۶ موش را به دسته های مختلف تقسیم کرده و به آنها یک رژیم غذایی کنترل معمولی با و بدون عصاره Mallotus furetianus (MFE) یا یک رژیم غذایی پرچرب با یا بدون این گیاه دادند.

دانشمندان دریافتند: موش هایی که هم غذاهای پرچرب داشتند و هم  گیاه MFE مصرف کردند، در طول مطالعه یک هفته ای فقط حدود ۳ گرم اضافه وزن داشتند. از طرف دیگر، موش هایی که رژیم غذایی پرچرب داشتند و MFE مصرف نکردند، حدود ۶ گرم وزن اضافه کردند.

علاوه بر این، موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب استفاده کردند، سلول‌های ذخیره‌ سازی چربی کوچک‌تری نسبت به موش‌های گروه کنترل داشتند که بیشتر به توانایی گیاه MFE در کنترل ذخیره‌ سازی چربی اشاره می ‌کند. به گفته محققان اگر تاثیر این گیاه به مطالعات انسانی نیز برسد، این ترکیب می ‌تواند راهی برای کمک به افراد برای کنترل وزن با استفاده از یک ماده طبیعی ارائه دهد.

آکیکو کوجیما (Akiko Kojima) سرپرست تیم تحقیق در این باره گفت: گروه تحقیقاتی ما به دنبال مواد غذایی با اثرات ضد چاقی است، بر اساس این ایده اگر بتوانیم آنها را پیدا کنیم و در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانیم، می توانیم به سلامت و طول عمر افراد کمک کنیم. او افزود: این نتایج نه تنها ارتباط بین عصاره Mallotus furetianus و اثرات ضد چاقی را نشان می دهد، بلکه پتانسیل آن را به عنوان یک ماده غذایی جدید با خواص ضد چاقی عنوان می کند.

شرح کامل این تحقیق در مجله تخصصی Food and Science Nutrition منتشر شده است.
منبع: سیناپرس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : طب سنتی تاريخ : 6 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.